09.01.2016

KREMOWA ZUPA MARCHWIOWA Z SOCZEWICĄ

Bardzo lubię jeść zupę na śniadanie - czuję się rozgrzana i nasycona. Przy okazji oszczędzam czas, bo zupy gotuję wieczorem z zapasem na 2-3 dni (choć czasem znikają już pierwszego ;) ).
Zauważyłam, że gdy nie jem słodkich śniadań, to później w ciągu dnia mam o wiele mniejszy apetyt na słodkości. Nie muszę co chwilę podjadać daktyli, bananów ani czekolady.


Składniki:
♥ 100g czerwonej soczewicy
♥ 6 marchewek
♥ szklanka ugotowanej czerwonej fasoli (lub puszka)
♥ litr delikatnego bulionu
♥ 4 ząbki czosnku
♥ 1/3 szklanki mleka kokosowego z puszki
♥ łyżka ziół (użyłam mieszanki ziół dalmatyńskich)
♥ łyżka kuminu
♥ łyżeczka kurkumy
♥ łyżeczka gorczycy
♥ sól, pieprz

Wykonanie:
Do gotującego się bulionu wrzucamy posiekaną marchewkę, czosnek oraz przyprawy (kumin i gorczycę zmieliłam, aby lepiej wydobyć z nich aromat).
Po 10 minutach dodajemy soczewicę. Gotujemy zupę kolejne10 minut.
Połowę zupy przelewamy do blendera, dodajemy mleko kokosowe i miksujemy.
Łączymy z częścią niezmiksowaną.
Wsypujemy fasolę i przez chwilę podgrzewamy.

12 komentarzy:

  1. Marchewkowa trochę mi nie podchodzi, bo za słodka, ale inne zupy z soczewicą jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jestem w trakcie odzwyczajania się od słodkich śniadań (tzn owocowych), wiec słodycz marchewki jest u mnie na plus.

      Usuń
  2. Nic na to nie poradzę, że uwielbiam słodkie śniadania i drugie śniadania... choć zupa też brzmi zachęcająco. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. od lat jadałam śniadania na słodko, w pewnym momencie zaczęłam się zmuszać do innych i bardzo szybko się przestawiłam :) teraz wolę zjeść słodka kolację lub słodki posiłek przed treningiem.

      Usuń
  3. Uwielbiam takie zupy, są pyszne, zdrowe i sycące :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z Twoją opinią na temat słodkich śniadań. Faktycznie, jak zjem wytrawne śniadanie zwykle bardzo długo nie jestem głodna i słodkości dla mnie nie istnieją. Ja często jem po prostu zupę na śniadanie. Z chęcią spróbowałabym też Twojej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo smacznie, idealna zupa by rozgrzać się i posilić w zimowy dzień!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wielu zagranicznych kucharzy poleca właśnie, aby na śniadanie jadać zupy. To chyba we Francji jest taki zwyczaj ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciekawa jestem jak to uzasadniają - czy chodzi tu bardziej o kwestie zdrowotne czy upodobania smakowe, a może jeszcze coś innego ...

      Usuń
  7. Uwielbiam marchewkowe zupy. Ale z soczewicą jeszcze nie próbowałam. Chyba muszę nadrobić braki:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy zestaw ziół, bo marchew z soczewicą czerwoną to takie fajne jednobarwne zestawienie ( lubię, gdy zupa ma intensywną i jednolita barwę- zwłaszcza gdy robię kremy)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jadłam ostatnio zrobioną na bardzo podobnym przepisie. Pyszne połączenie, uwielbiam marchew, jak i soczewice. Połączenie jak najbardziej mi odpowiada. Muszę spisać przepis i przemóc się do poświęcenia chwili na przygotowanie :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...