28.01.2016

PĄCZKI - BEZGLUTENOWE, BEZ CUKRU, WEGAŃSKIE

W zeszłym tygodniu udało mi się zakupić mąkę kasztanową w bardzo okazyjnej cenie. Od razu skusiłam się na kilka paczek i zabrałam za robienie wypieków.
Zbliża się tłusty czwartek, więc najpierw upiekłam pączki.
Ciasto ma nieco inną konsystencję niż w przypadku tradycyjnych pączków, ale myślę, że to bardzo smaczna alternatywa i zadowoli wegańskie podniebienia :) niewegańskie też!



Składniki:
♥ 250g mąki kasztanowej
♥ 2 małe banany (dojrzałe!)
♥ 50g oleju kokosowego
♥ 50ml mleka ( u mnie domowe kokosowe)

♥ łyżka sody
♥ łyżeczka octu jabłkowego

Wykonanie:
Mąkę mieszamy z sodą.
Banana rozgniatamy widelcem.
Olej roztapiamy.
Wszystkie składniki przekładamy do miski i miksujemy.
Z ciasta formujemy nieduże kulki, przekładamy je na papier do pieczenia* i wstawiamy do piekarnika nagrzanego na 180c na 15 minut.
Pączki możemy ozdobić lukrem, czekoladą, bakaliami, masłem orzechowym itp.
*idealnie byłoby użyć silikonowych foremek nadających kształt pączków, ponieważ na papierze wyszły trochę jak ciastka)

Na blogu niedługo z pewnością pojawi się wpis poświęcony mące kasztanowej.

7 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam nic z maki kasztanowej :( Koniecznie muszę to zmienić!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znoszę smażonych pączków, ale na takie pieczone, w dodatku z mąki kasztanowej, chętnie się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, idealnie na 4 lutego. Dzięki za przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo :)
      Ja rok temu w Tłusty czwartek nie zjadłam chyba ani jednego pączka, za to na kilka dni wcześniej się objadłam, próbując różnych przepisów ;)

      Usuń
  4. Nigdy nie jadłam mąki kasztanowej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio widziałam tę mąkę w Tesco i chyba Leclercu, ale ceny były kosmiczne. kilogram wychodził za 60zł :/

      Usuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...