31.01.2016

PIECZONE ZIEMNIAKI Z POMIDORAMI

Ostatnio jem znacznie mniej ziemniaków niż dawniej. Jeśli się na nie decyduję, to najczęściej w wersji zapiekanej lub jako dodatek do zupy.
Kilka dni temu upiekłam je w towarzystwie pomidorów (świeżych oraz suszonych). Oto efekt:



Składniki:
♥ 4 ziemniaki (na tyle duże, aby można je było wygodnie wydrążyć)
♥ pomidor
♥ 5 kawalków suszonych pomidorów
♥ 2-3 ząbki czosnku
♥ 2 łyżki sezamu
♥ oliwa
♥ sól

Wykonanie:
Ziemniaki gotujemy w całości przez 20 minut.
Nagrzewamy piekarnik do 220c.
Kroimy ziemniaki na pół i delikatnie wydrążamy. Przekładamy na blachę i skrapiamy oliwą, solimy. Pieczemy przez ok.15minut.
Przygotowujemy nadzienie:
Suszone pomidory moczymy w gorącej wodzie kilka minut, aby zmiękły (chyba że używamy takich z zalewy). Siekamy je na mniejsze kawałki i łączymy z pokrojonym pomidorem oraz zmielonym sezamem i drobno posiekanym czosnkiem.
Gotowy farsz przekładamy do ziemniaków i pieczemy je jeszcze przez 5-10minut.


9 komentarzy:

  1. ziemniaki zdecydowanie najchętniej jem w wersji pieczonej i z przyjemnością przyrządzę je z pomidorami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda wspaniale! Ziemniaki uwielbiam, a w wersji pieczonej to nawet kocham ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ( nie mam pojęcia po co proponujesz mi środki na odchudzanie :D )

      Usuń
  4. Wyglądają naprawdę świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ziemniaków nie jem prawie wcale ostatnio, ale w takiej wersji bym sobie zrobiła. Problem stanowią dla mnie bardziej pomidory, które są teraz raczej niedobre :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda :( Ja miałam trochę pomidorów zamkniętych w słoikach, ale już je zjadłam, więc teraz niestety pozostają mi sklepowe

      Usuń
  6. Uwielbiam pieczone ziemniaki <3 Twoja wersja wygląda bardzo apatycznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam pieczone ziemniaki <3 Twoja wersja wygląda bardzo apatycznie. :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...