25.01.2016

SPAGHETTI A LA BOLOGNESE

Nie pamiętam czy kiedykolwiek w życiu jadłam prawdziwe bolognese. Podejrzewam, że nie, ponieważ będąc dzieckiem (czyli w moich wszystkożerczych latach) odrzucało mnie od wszelkich sosów, zwłaszcza tych robionych na mięsie.
Poniższy przepis jest jedynie nawiązaniem do wyglądu i konsystencji bolognese, bo ze smakiem nie wiem czy ma cokolwiek wspólnego.



Składniki:
♥80g czerwonej soczewicy
♥ marchewka
♥ cebula
♥ mała cukinia
♥ 2 pomidory
♥ słoiczek koncentratu pomidorowego
♥ 4 ząbki czosnku
♥ łyżka oliwy
♥ 2 łyżki mieszanki ziół (u mnie zioła dalmatyńskie)
♥ 1/2 łyżeczki papryki
♥ 1/4 łyżeczki wędzonej papryki
♥ sól, pieprz

Wykonanie:
Do blendera wrzuciłam: cebulę, marchewkę, cukinię, czosnek. Zmiksowałam.
Na patelni rozgrzałam oliwę i wysypałam na nią w/w warzywa. Smażyłam ok 5 minut, regularnie mieszając.
Następnie dodałam posiekane pomidory, koncentrat, przyprawy oraz pół szklanki wody.
Gotowałam ok. 10 minut.
Do warzyw dorzuciłam soczewicę i wlałam jeszcze szklankę wody. Gotowałam kolejnych 10 minut.
(w trakcie dolałam jeszcze trochę wody, ponieważ danie robiło się zbyt gęste).

8 komentarzy:

  1. U mnie też dzisiaj na obiad spaghetti bolognese :D Jaki zbieg okoliczności :) Jednak nie z soczeiwcy a z granulatu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z granulatu też lubię :) ale już daaaawno nie jadlam

      Usuń
  2. Nie jedząc prawdziwego sosu bolognese nie straciłaś wiele :)Takie jest o niebo smaczniejsze! Uwierz mi na słowo ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się, ja za prawdziwym nigdyyy nie przepadałam (przyznam, że to była moja zmora na każdej wycieczce, bo zawsze było jako pierwsze danie jak gdzieś przyjeżdżaliśmy), ale to wegańskie… pychaa! <3

      Usuń
  3. O mamo, ten makaron wygląda bosko! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. smakuje jak zwykły ryżowy, ale fakt, wizualnie dużo daje, a w końcu jemy również oczami :)

      Usuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...