06.02.2016

`KOKOSANKA' na śniadanie

Jakiś czas temu wspominałam, że jadam teraz inne śniadania niż dawniej tzn zawierające więcej tłuszczu lub białka, a mniej słodkich węglowodanów.
Moim zamiennikiem owsianki została kokosanka:



Składniki:
♥ 1/2 szklanki mleka kokosowego (gęstego - z puszki)
♥ 2 łyżki mąki kokosowej
♥ 2 łyżki wiórków kokosowych
♥ 1/2 banana
♥ 1/4 szklanki wody
♥ dowolne dodatki (bakalie, czekolada itp)

Wykonanie:
Do małego rondelka wlewamy mleko i wodę, dodajemy mąkę oraz wiórki.
Mieszamy, doprowadzamy do wrzenia. Zakrywamy pokrywką i gotujemy na małym ogniu 2 minuty (w trakcie pary razy mieszamy).
Banana rozgniatamy widelcem na papkę i łączymy z pozostałymi składnikami.

Takie śniadanie powinno spodobać się również osobom na diecie paleo lub bezglutenowej :)

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam kokos! <3 Super pomysł, jednak mi nic nie zastapi owsianki :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł na śniadanie. Niestety w kuchni mam ze składników tylko banana... ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. A czemu tak zaczęłaś jeść? Po prostu masz większą ochotę rano na takie rzeczy, czy może lepiej fizycznie się po takim jedzeniu czujesz?
    Jak zachowuje się mączka kokosowa podczas gotowania? Gęstnieje na kształt kaszki? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zauważyłam, że przez to, że jem słodkie śniadania, to większość mojego menu jest na słodko (ciągłe przekąski w postaci daktyli, bananów itd, słodkie kolacje). Zależało mi na tym, żeby jeść mniej owoców.
      czuję się też lepiej. ostatnio miałam częste bóle po lewej stronie brzucha i problemy z gazami. podejrzewam, że mogło mieć to związek z fruktozą. (pewna nie jestem bo nie konsultowałam tego z lekarzem, ale odkąd drastycznie zmniejszyłam ilość owoców, bóle całkowicie ustąpiły).
      Mąka gęstnieje, ale w podobny sposób jak bez gotowania
      :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. trzeba bardzo lubić kokosy. ja lubię :)

      Usuń
  5. Uwielbiam kokos, muszę spróbować obowiązkowo. Na śniadanie idealnie.

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...