14.03.2016

SODA STREAM - ekspres do napojów gazowanych +PRZEPIS

Od dwóch tygodni mam przyjemność testować ekspres do napojów gazowanych SodaStream.

Kilka lat temu całkowicie zrezygnowałam z wody butelkowanej. Od tamtej pory piłam wyłącznie kranówkę, co było równoznaczne z rozstaniem się z wodą gazowaną. Okazuje się jednak, że mogę ją produkować sama w domu! :)


SodaStream to urządzenie składające się z ekspresu, naboju z gazem oraz butelki. Jego obsługa jest bardzo prosta: mocujemy butelkę, naciskamy górną krawędź  obudowy i woda wypełnia się bąbelkami.
Nasycenie CO2 regulujemy sami  - stopień nasycenia wody gazem zależy od tego, jak długo przytrzymujemy przycisk.

Dlaczego warto mieć SodaStream w domu?

♥ Dla mnie na pierwszym miejscu jest ekologia. Skoro nie używam jednorazowych foliówek i wszelkie śmieci staram się ograniczać do minimum, to nie wyobrażam sobie kupować dzień w dzień plastikowej butelki z wodą. Rozkład jednej butelki to kilkaset lat!
Wygoda - nie każdy ma ochotę na targanie butelek ze sklepu.
Zamiast 1,5 litra wody, lepiej kupić dodatkowe 1,5kg warzyw :)
Poza tym gazowany napój będzie zawsze pod ręką i nie trzeba będzie specjalnie wychodzić do sklepu.
Zabawa - SodaStream możemy potraktować jako kuchenny gadżet, który z pewnością wzbudzi zainteresowanie znajomych. Podejrzewam też, że spodoba się dzieciom i chętnie sięgną po szklankę samodzielnie nagazowanej wody. Być może dzięki temu zrezygnują z coli czy innych niezdrowych napojów.
Jeśli ktoś do tej pory pił za mało, to mając w kuchni taką atrakcję, z pewnością nadrobi straty.
♥ Ekspres ma  minimalistyczny design, który dobrze wpisuje się w obecne trendy wnętrzarskie.
Ja co prawda posiadam kuchnie w stylu retro, ale dla SodaStream bez problemu znalazłam miejsce. Jego obudowa jest na tyle prosta, że nikomu nie powinna stwarzać kłopotu.
Wydajność - jeden nabój z dwutlenkiem węgla wystarcza na przygotowanie 80litrów napoju.
Po jego zużyciu możemy wymienić go na nowy. byłam zdziwiona, że u mnie w miescie jest aż 9 punktów, w których można to zrobić. Koszt wymiany to 39zł



Wczoraj przygotowałam sobie napój na bazie wody gazowanej, więc od razu podzielę się z Wami przepisem:

Składniki:
♥ 2 filiżanki mocno nagazowanej wody
♥ sok z 3 limonek
♥ 1/2 szklanki mleka kokosowego z puszki
♥ kilka łodyg mięty
♥ łyżka ksylitolu (lub cukru)

Wykonanie:
Mleko, sok z limonki, miętę oraz ksylitol wrzucamy do blendera. Miksujemy.
Dolewamy wodę i mieszamy łyżką.
Gotowe :)

Zbliża się okres wiosenno-letni gdy częściej sięgamy po wodę, warto więc rozważyć zaopatrzenie się w ekspres. Osobiście preferuję wodę bez bąbelków, ale cieszę się z urządzenia, ponieważ zapewne sprawdzi się przy okazji odwiedzin znajomych i zawsze będę mieć pod ręką wodę gazowaną, która - jak pewnie wiecie - jest świetna do robienia naleśników.


Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej, odsyłam Was do strony producenta: http://sodastream.pl/
Mój model to Source - dostępny tutaj: http://sklep.sodastream.pl/produkt/source#.VuHJ0EAtFUV

5 komentarzy:

  1. Szkoda, że nie lubię gazowanej, bo to urządzonko bardzo mnie kusi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja planuje zabrać urządzenie na działkę i w sezonie wykorzystywać je przy okazji różnych spotkań - goście często preferują wodę gazowaną, a ja nigdy takiej nie miałam. Teraz każdy sam sobie zrobi ;)

      Usuń
  2. podoba mi się ;-)


    Zapraszam również do siebie ;-) make-life-green.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Urządzenie bardzo mi się podoba, lecz nie lubię gazowanych napojów :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Aby nie nosić wody ze sklepu warto założyć sobie pod zlewem filtr molekularny, ja mam taki polskiej firmy i sprawdza się świetnie.

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...