02.04.2016

TARTA Z FASOLĄ I JARMUŻEM

Kiedyś tarty gościły na moim stole bardzo często, ale później wymyśliłam sobie, że ograniczę ilość mąki w diecie i przestałam je robić.
Obecnie używam mąki prawie codziennie - najczęściej decyduję się na gryczaną, kokosową lub jaglaną.
W poniższym przepisie skorzystałam z gryczanej, ale wy możecie użyć dowolnej.




Składniki:
ciasto:
♥ szklanka mąki gryczanej
♥ 1/2 szklanki oleju kokosowego bezsmakowego (można zastąpić masłem/margaryną)

♥ łyżeczka bazylii
♥ 1/2 łyżeczki soli
♥ kilka łyżek wody
wypełnienie:
♥ szklanka ugotowanej białej fasoli (lub z puszki)
♥ 5 ząbków czosnku
♥ garść jarmużu
♥ pomidor

Wykonanie:
Do miski wsypujemy mąkę, dodajemy olej i przyprawy, mieszamy.
Następnie stopniowo dodajemy po łyżce wody, tak, aby uzyskać ciasto o konsystencji łatwej do formowania.
Gotowe ciasto przekładamy do formy i rozsmarowujemy dość cienką warstwą.
Fasolę rozgniatamy widelcem i dodajemy do niej drobno posiekane ząbki czosnku.
Przekładamy powstałą pastę na ciasto.
Liście jarmużu drobno siekamy. Delikatnie natłuszczamy dłonie olejem i masujemy jarmuż, aby zmiękł.
Kładziemy go na fasolę, a na wierzchu układamy plasterki pomidora.
Tartę pieczemy w 180c przez 40minut.

2 komentarze:

  1. Uwielbiam wszelkie tarty, a ta musi być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że to jest trochę tak: 50% sukcesu to zakupy a 50% to zaopatrzenie naszej kuchni. Od dłuższego czasu walczę z nadwagą, która jest bardzo dokuczliwa i korzystam z różnych przepisów, które znajduję w necie np. ostatnio gotuję z kcalmar.com/blog i jestem zadowolona do tego ćwiczenia, mam nadzieję, że będzie sukces :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...