24.04.2016

ZIELONA HERBATA (matcha) Z MLEKIEM

Matcha to sproszkowana zielona herbata z odmiany zacienianej - plantacje zaciemnia się przed zbiorami , dzięki czemu w liściach wytwarza się więcej aminokwasów. W efekcie napój ma słodszy smak. Na tym etapie otrzymujemy herbatę tencha, którą w dalszym procesie należy zmielić.

Najprostszy domowy sposób na zaparzenie matchy wymaga zaopatrzenia się w spieniacz do mleka (ja kupiłam swój za 5zł w Ikei)  lub bambusowy pędzelek zwany chasen.Matcha wykorzystywana jest do ceremonii parzenia herbaty, wymagającej państwowych uprawnień (mistrza herbacianego), jeśli ktoś z Was jest ciekaw szczegółów, odsyłam do google.

Dziś proponuje Wam mleczny napój z herbatą:



Składniki:
♥ 1 1/2 szklanki mleka sojowego (użyłam domowego bez żadnych dodatków)
♥ 2 łyżeczki matcha
♥ łyżka oleju kokosowego
♥ łyżeczka ksylitolu (jeśli użyliście słodzonego mleka, dodatek cukru możecie pominąć)

Wykonanie:
Mleko podgrzewamy.
Wsypujemy matchę, olej, opcjonalnie ksylitol (lub inne słodzidło) i za pomocą spieniacza do kawy miksujemy.
Gotowe.

Matcha posiada nieco inne właściwości niż normalnie parzona zielona herbata liściasta. Tutaj spożywamy całe liście, a nie sam napar wodny, a więc dostarczamy organizmowi również tych substancji, które nie rozpuszczają się w wodzie.
W matchy znajdziemy przede wszystkim antyoksydanty, chlorofil, l-teaninę, kofeinę.

4 komentarze:

  1. Odstrasza mnie tylko cena tego "magicznego" proszku :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda.
      ja kupiłam puszkę matchy w TK Maxx po okazyjnej cenie.
      Myślę, że gdy wykonczę opakowanie, nie prędko kupię kolejne (zwłaszcza, że na kolana mnie nie powaliła)

      Usuń
  2. Matcha faktycznie robiona jest z herbaty najwyżej jakości (z tych zacienianych zbiorów pochodzi również jedna z droższych zielonych herbat - gyokuro). Na początek chyba można spróbować zmielić tańsze zielone herbaty (które przecież też mają całą masę dobrych właściwości) lub kupić gyokuro :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznaję, że nie znam się na herbatach... matcha faktycznie jest droga, dlatego ja się na nią skusiłam dopiero gdy była w promocji.

      Usuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...