24.05.2016

BANANOWE CIASTO Z RABARBAREM

Ostatnio moje niedzielne wypieki zostały zdominowane przez rabarbar.
w miniony weekend na moim stole gościło poniższe ciasto - bardzo smaczne, umiarkowanie słodkie, z ciekawie wyglądającym wierzchem (zwłaszcza jeśli będziecie mieć czerwone łodygi rabarbaru. moje były zielone).

Składniki:
ciasto:
♥ 1 1/3 szklanki mąki (ja wymieszałam pszenną z gryczaną)
♥ 2 dojrzałe banany
♥ 1/2 szklanki jogurtu sojowego
♥ 1/4 szklanki ksylitolu (lub cukru)
♥ łyżeczka sody
♥ łyżka octu jabłkowego

rabarbar - wierzch ciasta:
♥ 450g rabarbaru
♥ 1/4 szklanki ksylitolu (lub cukru)
♥ 2 łyżki oleju kokosowego

Wykonanie:
ciasto:
Mieszamy suche składniki: mąkę, sodę, ksylitol.
Banany rozgniatamy widelcem na papkę, dodajemy jogurt oraz ocet.
Łączymy mąkę z bananami, mieszamy.
rabarbar:
Łodygi rabarbaru przekrawamy na trzy części, a następnie kroimy wzdłuż.
Na patelni rozgrzewamy olej. Układamy rabarbar i posypujemy ksylitolem.
Przykrywamy patelnie i smażymy łodygi przez 5 minut. Mieszamy i powtórnie przykrywamy na kolejne 5 minut.



Nagrzewamy piekarnik do temp. 180c.
Formę wykładamy papierem do pieczenia. Równomiernie układamy na nim rabarbar, następnie zalewamy ciastem.
Pieczemy 45 minut.
Czekamy aż ciasto lekko przestygnie i ucinamy jego wierzch na równo. Odwracamy ciasto do góry nogami, tak aby rabarbar stanowił jego wierzch.

6 komentarzy:

  1. Bardzo fajny skład i apetyczny wygląd:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super się zapowiada, uwielbiam rabarbar :) NIestety jako jedyna u mnie w rodzinie, ale nie szkodzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy pomysł na ciasto, musi być smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi pysznie, przepis do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie łączyłam rabarbaru z bananami...Ciekawy przepis ;)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...