03.05.2016

LEMONIADA Z MNISZKA

Sezon mniszkowy trwa, więc korzystam z niego niemal codziennie, aby nasycić się w pełni.
Zawsze uważałam, że jest to roślina (wraz z pokrzywą), która idealnie nadaje się dla osób zaczynających swoją przygodę ze zbieraniem ziół. Ostatnio do internetu trafiła grafika, na której straszy się, że mniszka można pomylić z mleczem - uspokajam Was, że mlecz jeszcze nie kwitnie (nastąpi to w czerwcu) i że nawet jeśli trafi na Wasz talerz to nie zatrujecie się. Roślina jest trująca dla bydła, a nie dla nas.

Zapraszam na szklankę orzeźwiającej, lekkiej lemoniady :)


Do jej zrobienia, potrzebne nam będą kwiatki mniszka, a konkretniej same płatki. Gdy będziecie je obrywać, nie musicie być szalenie dokładni - nic się nie stanie jeśli trochę zielonych części dostanie się do napoju. Są one gorzkie w smaku, dlatego w przypadku tego przepisu, czym ich będzie mniej, tym lepiej.

Składniki:
♥ 120 kwiatów mniszka
♥ 2 limonki
♥ 7 łyżek octu jabłkowego
♥ coś do posłodzenia - ja dodałam 4 albo 5  łyżek ksylitolu
♥ 3,5 l. wody

Wykonanie:
Najwygodniej wziąć duży słój, taki który zmieści 3,5 litra wody oraz kwiaty. Ja wzięłam 2 l. słoik i później, gdy lemoniada była już gotowa, dodatkowo ją rozcieńczyłam.
Do naczynia, które wybraliśmy wsypujemy płatki, zalewamy je wodą, wyciskamy sok z limonek, dodajemy słodzidło i ocet. Mieszamy.
Słój zakrywamy gazą i odstawiamy na dobę w ciemne, chłodne miejsce.
Następnie napój przecedzamy, aby nie pływały w nim płatki. najlepiej jest wstawić go do lodówki, ponieważ najsmaczniejszy jest schłodzony.

2 komentarze:

  1. To co pijemy ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie! Pełne konserwantów i cukru napoje moga prowadzić do osłabienia organizmu. Nie mówiąc już o negatywnym wpływie na naszą sylwetkę!

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...