22.06.2016

KONFITURA Z ZIELONYCH ORZECHÓW WŁOSKICH

Przepis, który Wam dziś prezentuję to prawdziwy skarb! Takiej konfitury nie kupicie w markecie, ani nie dostaniecie w kawiarni do ciastek. Mówi się o niej czarne złoto :)
Orzechy włoskie to stały element mojej diety i jem je bardzo często przez cały rok.
Jednak tylko teraz mogłam zrobić z nich konfiturę - ten zapomniany i czasochłonny (ale prosty!) przepis, naprawdę wart jest wypróbowania. Smak jedyny w swoim rodzaju.
Potrzebujemy do niego zebrać orzechy z połowy czerwca (w zależności od rejonu Polski, termin ten może się przesunąć do początku lipca). Poświęćcie kilkanaście minut na zbiory :) Ja swoje orzechy znalazłam między domkami jednorodzinnymi na niczyim, zaniedbanych terenie, przy którym jeżdżę rowerem.

                (orzechy na zdjęciu wyłowiłam z zalewy, żebyście lepiej zobaczyli jak wyglądają)

Nie podobają Wam się czarne "kupki" ze zdjęcia? ;) Z pewnością nie jest to potrawa na konkurs na najładniejsze danie, ale zapewniam, że dogadza podniebieniu.

Składniki:
♥ 1 kg zielonych orzechów włoskich
♥ 1,5 kg cukru
♥ łyżeczka cynamonu
♥ 1/2 łyżeczki zmielonych goździków
♥ parę kropli esencji waniliowej

Wykonanie:
Orzechy myjemy, po czym gęsto nakłuwamy widelcem (warto to zrobić w ochronnych rękawiczkach, ponieważ sok jest kłopotliwy w zmyciu ze skóry).
Zalewamy wodą i odstawiamy na 3 dni. W tym czasie wodę regularnie zmieniamy, ja robiłam to 2-3 razy dziennie.
Następnie orzechy gotujemy do miękkości. Trwa to 15-20minut. Odsączamy.
Do garnka wlewamy 2 szklanki wody, wsypujemy cukier, przyprawy i gotujemy do momentu aż powstanie jednolity syrop.
Gdy syrop przestygnie, zalewamy nim orzechy. Odstawiamy na 3 dni.
Orzechy wraz z syropem przelewamy do rondla, doprowadzamy do wrzenia i odstawiamy na kilkanaście godzin. Po tym czasie ponownie doprowadzamy do wrzenia i gotujemy przez 5 minut. Studzimy i gotujemy raz jeszcze również ponownie przez 5 minut.
Konfiturę przelewamy do słoików.

   ( Orzechy w wodzie; Orzechy w trakcie smażenia)

3 komentarze:

  1. bardzo ciekawy przepis ;) nie miałam okazji spróbować takiej konfitury :) Ma jakies właściwości ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podejrzewam, że większe właściwości mają zielone orzechy przerobione na orzechówkę ;)
      jeśli chodzi o konfiturę, warto ją zrobić raczej dla smaku i jako ciekawostkę. choć być może ma jakieś właściwości, ale ja się z takimi informacjami nie spotkałam.

      Usuń
  2. Jeśli jest w połowie tak pyszna jak orzechówka, to warto się potrudzić. Szkoda, że nie mam zielonych orzechów.

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...