02.06.2016

LODY WEGAŃSKIE z rabarbarem, truskawkami i bananem!

Lody sezonowe. Właśnie teraz mamy rabarbar oraz pyszne polskie truskawki, cieszmy się ich smakiem :)



Składniki:
♥ 2/3 szklanki mleka kokosowego (gęstego -z puszki)
♥ 3-4 łodygi rabarbaru
♥ 2 szklanki truskawek
♥ 2 banany
♥ 4 łyżki ksylitolu (lub cukru)

Wykonanie:
Rabarbar kroimy w plasterki, wrzucamy do rondelka i zasypujemy cukrem. Gotujemy pod przykryciem ok 10 minut.
Wszystkie składniki wrzucamy do blendera i miksujemy.
W tym momencie najłatwiej byłoby wykorzystać maszynkę do robienia lodów, ale jeśli takiej nie macie, nic straconego:
Masę przelewamy do naczynia i odstawiamy do zamrażalnika. Po 30 minutach mieszamy i ponownie odstawiamy - powtarzamy tą czynność mniej więcej co pół godziny, aż do momentu gdy masa nabierze konsystencji typowej dla lodów ( potrzeba na to +/- 3 godziny).


Jednym z przepisów, który cieszy się największą popularnością wśród czytelników bloga, są lody kokosowe. Polecam je Wam raz jeszcze: klik

Pomysł na lody z rabarbarem zaczerpnęłam ze strony mynaturalfamily.com ☺

6 komentarzy:

  1. jeszcze bym to oblał czekoladą i byłoby idealne :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, z czekolada będzie super :) Ja miałam czekoladą polane ciasto, któr też widać na zdjęciu, więc lodom już odpuściłam

      Usuń
  2. Takie połączenie smaków nigdy nie może zawieść. Proste i jakie pyszne. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. idealnie trafiają w mój gust. sama nigdy nie dodaję do takich mieszanek mleka kokosowego, ale może warto dla lepszej konsystencji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja nie przepadam za typowo owocowymi lodami. muszę mieć dodatek czegoś mlecznego/tłustego :) dlatego kokosowe jest dla mnie idealne

      Usuń
  4. Jutro zrobię bo akurat mam sporo rabarbaru:)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...