02.07.2016

EGIPSKA BOTWINKA

Zupa z botwiny pojawia się w moim menu bardzo często. Jadam ją rano, w dzień lub przed snem, czasami kilka razy w tygodniu. To powoduje, że eksperymentuję z przepisami, żeby za każdym raz mieć na talerzu nieco inna zupę. Szukając inspiracji w Internecie, znalazłam egipską wersję na stronie przyslijprzepis.pl i zrobiłam coś podobnego, urozmaicając nieco przepis.


Składniki:
♥ duży pęczek botwiny
♥ 1/2 szklanki ryżu
♥ szklanka ciecierzycy (lub 1 puszka)
♥ 250g jogurtu sojowego
♥ czerwona cebula
♥ 5 ząbków czosnku
♥ pół cytryny - na sok
♥ łyżeczka kuminu
♥ sól, pieprz
♥ 3 łyżki oliwy
♥ 1 1/4 litra delikatnego bulionu

Wykonanie:
Ciecierzycę ugotowałam.
Kumin utarłam w moździerzu.
Na oleju podsmażyłam drobno posiekaną cebule, po chwili dodałam zmiażdżone ząbki czosnku i pokrojoną botwinę. Dusiłam ok. 5 minut.
Podgrzałam bulion, wrzuciłam do niego botwinę i wsypałam ryż. Gotowałam 15 minut.
Dodałam ciecierzycę, doprawiłam solą i pieprzem, gotowałam jeszcze chwilę.
W miseczce połączyłam jogurt z 1/4 szklanki zupy i sokiem z cytryny. Wlałam do zupy, wymieszałam.
Gotowe.

Najczęściej robię botwinę z zieloną soczewicą, przepis znajdziecie tutaj - klik

4 komentarze:

  1. Wspaniała wersja botwinkowej :) Mniam mniam...

    OdpowiedzUsuń
  2. Niespotykana przeze mnie wersja jak dotąd :) Wypróbuję na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super inspiracja... muszę pomyśleć nad włączeniem Twojej propozycji do mojej diety :) Poleca Ci blog pełen zdrowych inspiracji Kcalmar :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...