31.07.2016

PĘCZAK Z KURKAMI

Kurki to jedne z najładniejszych grzybów. Oprócz tego, że smaczne, to jeszcze dodają koloru potrawie.
W poniższym daniu zestawiłam je z borówkami, co sprawia, że posiłek idealnie oddaje środek lata :)



Składniki:
♥ 100g kaszy pęczak
♥ 250g kurek
♥ szklanka borówek amerykańskich
♥ pół szklanki groszku (użyłam mrożonego)
♥ 3-4 łyżki posiekanej natki pietruszki
♥ łyżka soku z cytryny
♥ 1-2 łyżki syropu klonowego (lub innego słodzidła)
♥ łyżka oliwy
♥ sól, pieprz

Wykonanie:
Pęczak gotujemy.
Kurki siekamy i smażymy ok.5 minut na oliwie.
Do kaszy dodajemy borówki, groszek, kurki oraz natkę. Przyprawiamy, skrapiamy sokiem z cytryny i syropem. Mieszamy.

12 komentarzy:

  1. Kilka dni temu kupiłam pęczak, a kurki już kuszą od jakiegoś czasu :) do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale mi narobiłaś ochoty na kurki tym przepisem. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję "niegotowania" kurek przed ich smażeniem. Nie rozumiem, dlaczego ludzie to robią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o, a ja się chyba z gotowaniem przed smażeniem jeszcze nie spotkałam. hmmm, może te osoby myślą, że nieugotowane im zaszkodzą, nie mam pojęcia.

      Usuń
  4. Oj niestety kurek nie udało nam się znaleźć w ten weekend, a szkoda, bo z pęczakiem jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo smacznie. Polecam też połączenie kurek z bobem na patelni. Naprawdę wychodzi świetne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uwielbiam bób, więc wierzę, że takie połaczenie jest pyszne! :|)

      Usuń
  6. Ale smakowite danie, aż mi ślinka cieknie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak piękna kompozycja u mnie też ostatnio królują kurki w wersji wege. Zamienię pęczak na coś bezglutenowego i wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe połączenie smaków

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie dania, na pewno wypróbuję

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...