09.07.2016

PLACKI Z SOCZEWICY przepis arabski

Przepis, który prezentuję poniżej, nawiązuje do kuchni arabskiej, a znalazłam go na stronie celtnet.org.uk
Czerwona soczewica jest chyba moją ulubiona bazą na wszelkiego rodzaju kotlety oraz wytrawne placki - jeżeli jeszcze nie próbowaliście, koniecznie nadróbcie!


Składniki:
♥ 100g czerwonej soczewicy
♥ 40g mąki z ciecierzycy
♥ 2 ząbki czosnku
♥ 2 łyżki świeżej kolendry lub natki pietruszki
♥ łyżeczka startego imbiru
♥ 1/2 łyżeczki papryki (ja użyłam łagodnej, no nie umiem jeść ostrego ;) )

Wykonanie:
Soczewicę moczymy przez noc w wodzie.
Rado odsączamy i miksujemy w blenderze.
Dodajemy mąkę, zmiażdżone ząbki czosnku, imbir, kolendrę oraz przyprawy. Mieszamy.
Smażymy na oleju do zarumienienia.

7 komentarzy:

  1. Wyglądają pysznie :) uwielbiam wszelkiego rodzaju placki

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy przepis, a placuszki wyglądają przepysznie . :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jeść, zawsze jak oglądam coś ładnego to chce mi się jesc

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo proste te placuszki :) będę musiała wypróbować, bo uwielbiam soczewicę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się przepis, z wielką chęcią go wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale pysznie się prezentują :) Wciągnęłabym cały talerz bez zastanowienia :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...