19.08.2016

ARONIA - dżem z jabłkiem

Spacerując po łące, natknęłam się na nieduży krzew aronii. Myślałam, że zerwę z niego jakieś 200g owoców, tymczasem uzbierało się 3 kilo i drugie tyle zostało na niepozornym drzewku.
Po powrocie do domu od razu wzięłam się za robienie dżemu.


Składniki:
♥ 1 kg aronii
♥ 2 jabłka
♥ cytryna
♥ 350g cukru (u mnie 250 zwykłego i 100 ksylitolu)

Wykonanie:
Aronie wrzuciłam do garnka, zalałam niedużą ilością wody (poniżej poziomu owoców), wkropiłam sok z cytryny. Gotowałam 40 minut na małym ogniu.
W międzyczasie obrałam jabłka, pokroiłam w drobną kostkę i ugotowałam w niewielkiej ilości wody. Gdy z jabłek zrobiła się papka, zdjęłam je z ognia.
Do garnka z aronią dodałam jabłka oraz wsypałam cukier. Zagotowałam dżem.
Zmniejszyłam ogień i gotowalam jeszcze przez 15 minut.
Gorący dżem przelałam do słoików, zakręciłam i odstawiłam do góry dnem.


ARONIA
ma charakterystyczny cierpki posmak, dlatego warto zawsze dodać do niej czegoś kwaśnego np. soku z cytryny lub octu jabłkowego. Ja obowiązkowo muszę ją też dosładzać - niekoniecznie cukrem, ale np. pastą daktylową, bananami (wszysko zależy od przepisu).
Dla wielu osób owoc ten jest zjadliwy tylko po ugotowaniu, jednak ja dorzucam surową aronię do koktajli i wkrótce taki przepis na pewno zagości na blogu :)

7 komentarzy:

  1. Jeszcze nie robiłam żadnego dżemu ani konfitury z aronii, bo właśnie odstraszał mnie ten cierpki smak, ale może spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym takie skarby ze spacerów przynosić :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to przynoś! :) wystarczy pojechać poza miasto

      Usuń
  3. Musi być pyszny i do tego zdrowy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie robiłam dżemu z aronii. Musi smakować wspaniale/

    OdpowiedzUsuń
  5. Dżem z aronii znam i kocham :) Ale nie łączyłam go do tej pory z jabłkiem! Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...