12.08.2016

KISZONE CUKINIE pyszne!

Jeżeli lubicie kiszone ogórki, koniecznie spróbujcie ukisić cukinię. Obstawiam, że ten smak również przypadnie Wam do gustu :)
Ja ostatnie kawałki mam właśnie spakowane w pudełku z obiadem do pracy.
Jutro nastawiam kolejne słoje!


Składniki:
(wyszły 2 słoje wielkosci tego na zdjęciu)
♥ 3 średnie cukinie
♥ 8 ząbków czosnku
♥ kilka gałązek bazylii (ewentualnie łyżka suszonej)
♥ mały pęczek koperku
♥ 2 kwiatostany kopru
♥ liść chrzanu
♥ woda
♥ sól (najlepiej niejodowana, ale wbrew powszechnej opinii nie jest to konieczne)
♥ kilka ziarenek pieprzu
♥ 3 liście laurowe

Wykonanie:
Cukinie kroimy na pół, a potem pionowo na ćwiartki.
Bierzemy duży słój (albo 2 mniejsze, ja akurat miałam duże zajęte czym innym), na dnie układamy chrzan i koperek.
Pionowo układamy cukinie - muszą być ściśnięte, ale należy też zachować przestrzeń na wsadzenie ząbków czosnku i przypraw.
Gdy wszystko już upchniemy, przygotowujemy solankę - na jeden litr wody dajemy 1,5-2 łyżki soli, gotujemy, aby sól się rozpuściła i ciepłą solanką zalewamy warzywa.
(nie pamietam ile wody użyłam, wydaje mi się że ok 2 litrów.)
Warzywa nie mogą wypływać ponad powierzchnię wody - jeśli tak się dzieje, dociskamy je np podstawką i kamieniem.
Słój zakrywamy gazą lub ręcznikiem kuchennym i zabezpieczamy gumką.
Po 3 dniach cukinie sa już gotowe do spożycia.

12 komentarzy:

  1. Świetny pomysł na kiszenie nie tylko ogórków. W tym roku chcę poeksperymentować z kiszonkami ;) Słyszałam, na przykład, że można zakisić skórki arbuza i podobno smakują podobnie, jak ogórki kiszone :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też o tym słyszałam, jak zjem arbuzy, które mam teraz w kuchni chyba zrobię :) podobno dżem z jego skórek też jest niezły

      Usuń
  2. O tak,ja też kiszę najróżniejsze rzeczy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zjadłabym *.*
    Zapraszam:
    http://chrupacz-poranny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł, nie spotkałam się jeszcze z taką wersją cukinii. Może spróbuję ukisić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam tyle cukinii do zaprawienia w domu, że kiszona też na pewno zrobię, dzięki za pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. my robimy cukinię w kurkumie, kiszonej jeszcze nie jadłam, super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy raz spotykam się z kiszoną cukinią...brzmi smakowicie;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja babcia kisiła różne rzeczy (łącznie z rydzami), ale cukinii kiszonej nie znam...

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawa propozycja muszę koniecznie wykorzystać bo moje kupki smakowe łakną kiszonek, a kiszonej cukinii jeszcze nie smakowały ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super pomysł :) wyglądają przepysznie.

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...