16.08.2016

ZUPA Z KUREK

Prosty przepis z niewielką liczbą składników. Nie chciałam, aby smak kurek został przyćmiony czyms innym.


Składniki:
♥ 400 g kurek
♥ 4 ziemniaki
♥ 1,5 szklanki ugotowanej białej fasoli (lub z puszki)
♥ cebula
♥ 4 ząbki czosnku
♥ 1,25 l. bulionu warzywnego
♥ łyżka szałwi
♥ 2 łyżki oliwy
♥ sól, pieprz

Wykonanie:
Na oliwie podsmażamy drobno posiekaną cebulę. Po 5 minutach dorzucamy ziemniaki pokrojone w niedużą kostkę. Smażymy  8 minut.
Dodajemy zmiażdżone ząbki czosnku. Po minucie zalewamy warzywa bulionem.
Gdy zupa się zagotuje, wrzycamy fasolę, doprawiamy szałwią, solą, pieprzem.
Kurki siekamy i wsypujemy do garnka.
Gotujemy 10 minut na małym ogniu.

16 komentarzy:

  1. Nie spotkałam się nigdy z połączeniem kurek i szałwii, ale brzmi apetycznie :) Dawno nie jadłam kurek, bo są dość drogie, ale chętnie bym zjadła taką zupę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja niemal zawsze dodaję do kurek szałwii, pasuje mi to połączenie :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię dania z kurkami!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam grzybowe zupy! Połączenie szałwii, fasoli, ziemniaków i kurek brzmi intrygująco!
    >FOXYDIET<

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio też dorwałam trochę kurek, chętnie spróbuję tego przepisu :D

    OdpowiedzUsuń
  5. cudowna, sezonowa zupa! :) ja bym dodała do niej jeszcze ryżową albo migdałową śmietankę.. mniam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zupa z kurek to smak mojego dzieciństwa <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Zupy z kurek jeszcze nie jadłam, muszę wypróbować :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam grzyby, uwielbiam je zbierać i jeść. W miejscach, gdzie chodzę na grzyby, kurek znajduję tylko kilka, większość to opieńki i podgrzybki. Ale taką zupkę bym wszamała, szczególnie, że kojarzy mi się ona z jesienią, a pogoda za moim oknem od miesiąca jest właśnie jesienna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Grzybów powinnam unikać, ale w pyszny smak zupy nie wątpię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Grzybów powinnam unikać, ale w pyszny smak zupy nie wątpię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Takiej kurkowej jeszcze nigdy nie robiłam, wygląda fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Taką zupę to ja poproszę :) A połączenie z szałwią niezwykle inspirujące :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...