07.09.2016

PLACEK Z KASZY MANNY

Manna gości u mnie bardzo rzadko. Nawet nie wiem skąd jej opakowanie znalazło się w mojej kuchni.
Szukając inspiracji, jak ją wykorzystać, trafiłam na kanał na Yt: Sousoukitchen, a na nim przepis na placek z kaszy.


Składniki:
♥ 100g manny
♥ 60g mąki (użylam ryżowej)
♥ 1 łyżka drożdży w proszku
♥ 1 jajko (lub "kleik" uzyskany z 1łyżki siemienia lnianego zalanego 3 łyżkami wrzątku)
♥ łyżeczka cukru
♥ gorąca woda
♥ szczypta soli

Wykonanie:
Kaszę mannę, mąkę, sól oraz cukier mieszamy.
Dodajemy jajko oraz drożdże.
Wlewamy szklankę gorącej wody. Mieszamy.
Stopniowo dolewamy kolejną szklankę gorącej wody i miksujemy ciasto.
Odstawiamy je na 1,5 godziny.
Rozgrzewamy patelnię (bez olejy), wylewamy ciasto i smazymy placka wyłącznie z jednej strony, aż cały się zarumieni.
Przyznaję, że mnie zależało na czasie i gdy spód  złapał brązowy kolor, przerzicułam placek na drugą stronę.

Placek ma dość neutralny smak, więc można go podawać na słodko lub wytrawnie.

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam pankejki mannowe, więc taki placek na pewno też bardzo by mi posmakował :)

    OdpowiedzUsuń
  2. oo.. kiedyś robiłam coś podobnego, ale w wersji na słodko :)
    o wytrawnej nawet nie pomyślałam :O muszę sobie przypomnieć ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie to wygląda. Kaszkę mannę jadłam raczej tylko na słodko, więc trzeba będzie sprobować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Musimy się przyznać, że kaszy manny nie używamy. Pamiętamy ja jedynie z czasów dzieciństwa, robioną na słodko. Twój przepis wygląda przepysznie. Super, ze można go podać w różnych odsłonach. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeglądam sobie kilka Twoich przepisów wstecz i stwierdzam, że są wyjątkowe ;) Stosujesz połączenia, o których sama nawet bym nie pomyślała i najważniejsze - większość nadaje się do lunch boxa, a takich od października do czerwca przygotowuję codziennie 3 albo 4 :D Więc zostaję u Ciebie się inspirować!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam podobnie z manną, fajny pomysł na wykorzystanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ciekawy przepis i na pewno świetnie smakuje.

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...