30.10.2016

OMLET ZIEMNIACZANY

Dziś na śniadanie miałam ochotę na jakiś placek, naleśnik. Ponieważ dawno nie jadłam ziemniaków, chciałam, żeby potrawa opierała się na nich.

wegetarianski-placek-przepis-jajka-ziemniaki-jarmuz


Składniki:
(na jeden omlet)
♥ 2 średnie ziemniaki
♥ pół papryki ( u mnie zielonej)
♥ mała czerwona cebula
♥ garść jarmużu
♥ 2 jajka
♥ sól, pieprz
♥ oliwa

Wykonanie:
Ziemniaki gotujemy.
W międzyczasie na patelni podgrzewamy oliwę i smażymy na niej drobno pokrojoną cebulę z papryką.
Ubijamy ziemniaki, dodajemy warzywa z patelni oraz posiekane liście jarmużu. Wbijamy jajka, doprawiamy, mieszamy.
Masę wylewamy na patelnię i formujemy placek. Smażymy o k5-7minut pod przykryciem.
Przekładamy placek na talerz, a z talerza spowrotem na patelnię na drugą stronę. Smażymy jeszcze kilka minut.

Omlet wyszedł pyszny i nadaje się na każdy posiłek w ciągu dnia :)

15 komentarzy:

  1. Dobra alternatywa dla hiszpańskiego omletu, który wprost uwielbiam. Ale wersji z jarmużem nie jadłam. Spróbuję na pewno! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jarmuż to jedno z moich ulubionych warzyw, więc pakuję je do niemal każdego dania ;)

      Usuń
    2. Dokładnie też mam takie przeczucie, że będzie to dobra alternatywa. Szkoda, że jak zawsze oglądam wpisy po czasie :/ Co do jarmużu, nie za bardzo za nim przepadam, ale podobno jest mega zdrowy więc jem :)

      Usuń
  2. Mniam, widzę w tym przepisie mój jutrzejszy obiad:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie jesteś już weganka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przez ostatnie 5-6 lat moja dieta w większości była wegańska (łacznie z okresem witarianizmu), ale co jakiś czas wracałam do jajek, rzadziej do nabiału.
      Miałam założenie, że blog będzie tylko wegański, ale teraz stwierdziłam, że nie chcę sobie narzucać takiego ograniczenia, tylko pokazywać to, co faktycznie teraz jem.
      Wege jestem od 17 lat, przez ten czas modyfikowałam swoją dietę w różny sposób i pewnie sporo zmian jeszcze przede mną.

      Usuń
  4. Dzięki! <3 Ja to w ogóle... gotuję, ale jestem naprawdę początkującą kuchareczką! A omletu nigdy nie robiłam :) Ciekawy blog, jestem tutaj po raz pierwszy i na pewno tu wrócę :)
    Zapraszam Cię do siebie, a także na moją grupę na facebooku, jest książkowo i o gotowaniu ;)
    https://www.facebook.com/groups/140958276298228/?ref=bookmarks

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pysznie. Uwielbiam tego typu dania :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Za tradycyjnymi plackami ziemniaczanymi nie przepadam, ale w połączeniu z papryką i jarmużem mogłoby mi smakować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie ostatnio co dzień na talerzu sa te dwa warzywa. zdecydowanie zdominowały tegoroczną jesień ;)

      Usuń
  7. No niebanalne to połączenie!
    Zaciekawłaś mnie tym przepisem! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pychotka. Przypomina moje ulubione danie hiszpanskie czyli tortilla patata ;))

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale bym schrupała takiego placuszka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale bym schrupała takiego placuszka :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...