05.10.2016

ZUPA - KREM Z PIECZONYCH POMIDORÓW

Podobno pomidorową lubi każdy, ale dla mnie jest to jedna z najmniej smacznych zup... Mimo wszystko raz na jakiś czas nachodzi mnie na nią apetyt.
Tym razem postawiłam na banalny przepis czyli upiekłam warzywa, a potem je zblendowałam.



Składniki:
(na jeden talerz)
♥ 2 pomidory
♥ 1 papryka
♥ 1 cebula
♥ 2 ząbki czosnku
♥ 2 łyżki oliwy
♥ kilka gałązek bazylii - listki
♥ sól, pieprz

Wykonanie:
Warzywa pokroiłam na ćwiartki. Przełożyłam do brytfanki.
Dorzuciłam czosnek i bazylię, skropiłam oliwą.
Piekłam przez 40 minut w temperaturze 200c.
Wszystkie warzywa wraz z sokiem, który puściły, zmiksowałam w blenderze. Przyprawiłam solą i pieprzem.

Zupy kremy lubie czymś przegryźć, tym razem wybrałam wafle kukurydziane z pieprzem.

17 komentarzy:

  1. Wspaniała zupka, musiała być bardzo rozgrzewająca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jadłam ją lekko przestudzoną, ale ciepła jest smaczniejsza :)

      Usuń
  2. Pyszna!
    Uwielbiam i raczę się taką zupą na okrągło...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja preferuje zupy z kawałkami warzyw, ale takie kremy też mają swój urok :)

      Usuń
  3. Z pieczonych pomidorów musi smakową wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dynię już piekłam i puree jest rewelacyjne, ale takiej zupy jeszcze nie robiłam. Wypróbowałam jedynie sos z pieczonych pomidorów i w sumie wykorzystanie w zupie nie byłoby takie głupie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja chyba dlatego nie przepadam za zupami pomidorowymi bo właśnie mam wrażenie, że jem sam sos. Dlatego koniecznie muszę je czymś przegryzać albo np. nasypać dużo ciecierzycy czy makaronu

      Usuń
  5. Bardzo lubię takie zupy, są niesamowicie aromatyczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomidorową uwielbiam w każdej postaci. Z papryką nabiera charakteru.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomidorowej w takiej postaci nie jadłam, ale wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pomidorowej w takiej postaci nie jadłam, ale wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomidory uwielbiam a w takim wydaniu jeszcze jej nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj, tam od razu banalny. Pyszny krem, o tej porze roku najlepiej smakują pomidory :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z pieczonych pomidorów musi byc bardzo aromatyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam TAKIE zupki, potrafią rozgrzać nawet najbardiej zmarznięte brzuszki :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...