27.11.2016

CHAŁKA DYNIOWA wegańska

Miałam ostatnio apetyt na chałkę, a ponieważ nigdy nie robiłam jej samodzielnie, postanowiłam wziąć się za pieczenie. Poszukiwałam przepisu w Internecie i tak trafiłam na chałkę z dodatkiem dyni, zaprezentowaną na blogu Lawendowy Dom. Jego autorka przepis wzięła z kolei ze strony Hello Morning - skoro przepis krąży po sieci, to uznałam, że musi być dobry i taki faktycznie jest! Chałka wyszła pyszna!

przepis-na-chalke-weganksa-z-dynia-prosta
                                                  Oto ja, dumnie prezentująca swój wypiek ;)

Składniki:
♥ 400g mąki (użyłam pszennej typu 550 z niewielkim dodatkiem żytniej )
♥ 1/2 szklanki puree z dyni*
♥ 50g cukru
♥ 1/4 szklanki oleju
♥ 200ml ciepłej wody
♥ 5g suszonych drożdzy
♥ 1/4 łyżeczki kurkumy
♥ 1/4 łyżeczki soli
♥ łyżka sezamu

*puree z dyni to po prostu upieczona dynia, którą później ubijamy lub miksujemy blenderem.

wegańska-chałka-z-dynią-prosty-przepis-pyszna

Wykonanie:
Cukier mieszamy z kurkumą. Dolewamy olej i wodę. Energicznie mieszamy.
W drugiej misce łączymy mąkę z drożdżami, solą oraz puree. Zaczynamy wyrabiać ciasto, stopniowo dolewając do niego olej.
Zagniatamy gladkie ciasto, miskę przykrywamy ścierką i odstawiamy w ciepłe miejsce (piec, kaloryfer) żeby wyrosło.
Gdy urośnie, ponownie je wyrabiamy i dzielimy na 6 równych części. Z każdej części rolujemy długi, dość wąski paluch. Paluchy układamy równolegle obok siebie i zlepiamy ich szczyty. Następnie zaplatamy warkocz.
Chałkę zwilżamy lekko wodą i posypujemy sezamem.
Wkładamy do piekarnika na 30minut w temperaturze 180c.

31 komentarzy:

  1. Chałka wygląda apetycznie! A czy można mąkę pszenną zastąpić inną?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można, ale ja bym użyła jakiejś o delikatnym smaku np ryżowej, tak żeby zachować klasyczny smak chałki. choć oczywiście można eksperymentować :)

      Usuń
  2. Mmm...podoba mi sie, uwielbiam dynie, a w smaku ta chalka wyszla slodka?

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna prezentacja wypieku, aż się uśmiechnęłam widząc to zdjęcie :D A sam przepis wydaje się być prosty - ludzki, dla każdego :) Chociaż muszę przyznać, że do niedawna drożdże mnie przerażały, ale wystarczy raz spróbować, żeby się do nich przekonać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie też, ale odkąd zaczęłam używać suszonych drożdzy, polubiłam się z nimi :)

      Usuń
  4. Ja jeszcze do niedawna nie lubiłam chałki, ale ostatnio jadłam tak pyszną, że na nowo się przekonałam do tego wypieku :) Jestem ciekawa jak smakuje chałka dyniowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dynia daje więcej koloru niż smaku ;)

      Usuń
  5. Przepis, jak dla mnie, do natychmiastowego wykorzystania, będę działać w kuchni, może jeszcze dziś. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jako nałogowa pożeraczka chałki zjadłabym całą:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow, a u mnie tyle dyni :) Świetny przepis-kradne!

    OdpowiedzUsuń
  8. W chałce dyni się nie spodziewałem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna wyszła :)
    Zapraszam do siebie - www.jedzrosliny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. piekłam kiedyś chałkę z 6 sznurków;) było dużo zabawy z zaplataniem;) Twoja wyszła znakomita!

    OdpowiedzUsuń
  11. wygląda pięknie, muszę spróbować Twojego przepisu w wersji bezglutenowej:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Także nigdy nie robiłam...w końcu mam piekarnik, więc może upiekę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. mmmm już czuję ten niesamowity zapach podczas pieczenia. Wygląda wyśmienicie. Szkoda, że nie umiem przekonać mojego męża do dyni. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mów mu, że w środku jest dynia ;) ona jest prawie nie wyczuwalna, za to daje ładny kolor :)

      Usuń
    2. No to będę musiała spróbować. Tylko na zakupy zawsze jeździ ze mną jak zobaczy, że dynię kupuję to się przerazi hehe :)

      Usuń
  14. Super, musiało być pyszne śniadanie z taką chałką :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda genialnie! Dynia w zamrażalniku jest, więc nie ma na co czekać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda na prawdę wspaniale...i ten kolor :) Cudowny wypiek

    OdpowiedzUsuń
  17. Z dynią chałki jeszcze nie piekłam więc może spróbuję :) Szczególnie , że przepis bez jajek <3

    OdpowiedzUsuń
  18. wygląda rewelacyjnie, ten dyniowy kolor w sam raz na szarość panującą do okoła :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale pięknie wyrosła:) Uwielbiam dynię, sama piekę pieczywo, także chętnie wypróbuje przepis, skoro polecasz:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawy przepis! Samą dynię bardzo lubię, więc pewnie w formie chałki też by mi zasmakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Piekę chleb, piekę bułki, ale chałki to jeszcze nie robiłam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Tak mnie kusi zeby zrobic ciasto z dyni bo nigdy nie robiłam a tu takie pyszności jak chałka z dyni. Musze sie odważyć koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  23. Chałka to smak mojego dzieciństwa. Koniecznie z masłem i kakao. Chyba sobie sprawię zapach dzieciństwa na weekend :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...