25.11.2016

CURRY - SOCZEWICA Z JABŁKIEM

Nie wiedziałam czy mam ochotę na danie słodkie czy słone, więc zrobiłam coś pomiędzy ;)

soczewica-z-jabłkiem-curry-przepis-wegetariański-wegański

Składniki:
(na 1 porcję)

♥ 100g czerwonej soczewicy
♥ pół czerwonej cebuli
♥ pół jabłka
♥ 1cm kawałek imbiru
♥ 2-3 łyżki natki pietruszki
♥ łyżka oleju
♥ łyżeczka curry
♥ odrobina ostrej papryki (chyba, że lubicie na ostro, to można sypnąć więcej)
♥ sól, pieprz

Wykonanie:
Gotujemy soczewicę.
Jabłko oraz cebulę kroimy w dość drobną kostkę. Imbir ścieramy.
Cebulę wrzucamy na patelnię na olej, smażymy ok. 2 minut.
Dodajemy jabłko oraz przyprawy. Smażymy przez kilka minut 5-7.
Dorzucamy imbir, soczewicę, mieszamy.
Danie posypujemy natką.

11 komentarzy:

  1. smakowite i zapewne bardzo aromatyczne danie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne danie, myślę, że soczewica jest trochę niedoceniana, a warta uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też mi się tak wydaje i w sumie nie wiem czemu - jest tania, szybko się gotuje, ma wiele zastosowań, a ludzie chyba chętniej sięgaja po ryż.

      Usuń
  3. Bardzo mi się podoba to połączenie smaków!

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie dania pomiędzy za właśnie takie połączenie delikatnych i ostrzejszych smaków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostrych dań w ogole nie umiem jeść. ale dodatek mocniejszej przyprawy do czegoś delikatnego jest już ok :)

      Usuń
  5. Bardzo fajne połączenie smaków :-) już mi smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię soczewicę i mam kolejny przepis na jej wykorzystanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ciekawy przepis nigdy bym nie pomyślała, żeby połączyć soczewicę z jabłkiem. Na pewno było bardzo smaczne.

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...