18.11.2016

PLACEK-NALEŚNIK Z JABŁKIEM

Miałam ochotę na naleśniki, ale nie chciało mi się stać przy patelni ;) Dlatego zdecydowałam się na jednego pieczonego, grubego naleśnika, zamiast kilku cieńszych smażonych.

placek-dutch-baby-z-jablkiem-wegetarianski-nalesnik-z-pieca

Składniki:(na duży placek - dla dwóch osób)
♥ 3/4 szklanki mąki (u mnie ryżowa)
♥ duże jabłko
♥ 5 jajek
♥ 1 1/4 szklanki mleka (u mnie sojowe)
♥ 11/2 łyżki cynamonu
♥ 1/2 łyżeczki kardamonu
♥ szczypta (zmielonych) goździków
♥ olej (u mnie kokosowy)

wegetarianski-placek-z-owocami-nalesnik-przepis

Wykonanie:
Jajka mieszamy z mlekiem.
Dodajemy mąkę wraz z przyprawami, miksujemy.
Bierzemy formę, wykładamy papierem i smarujemy olejem (olej można pominąć, ale mnie bardziej smakują placki, które są choć trochę natłuszczone). Wlewamy 3/4 ciasta.
Jablka kroimy w cienkie plastry. Polowe ukladamy na cieście i wlewamy pozostałą 1/4 masy. Ukladamy resztę jabłek na wierzchu.
Placek pieczemy 30minut w temperaturze 220c.

18 komentarzy:

  1. Takie spontaniczne pomysły czasem są najlepsze! Fajny pomysł i bardzo prosty... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prosty sposób. W sam raz dla mojej córci, która uwielbia placki z jabłkami. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł na coś pysznego :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prosto, smacznie i zdrowo - to, co lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale super pomysł, już mi smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda bardzo oryginalnie, super! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to mi się w nim podoba - to tylko nalesnik tak naprawdę, a wizualnie robi fajne wrażenie :)

      Usuń
  7. Fajny pomysł na śniadanie! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pomysłowe :) naleśnikowa szarlotka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawa propozycja! Nigdy nie próbowałam, ale zapowiada się bardzo ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli lubisz naleśniki, to taki placek też Ci posmakuje

      Usuń
  10. Bardzo smacznie wygląda to dwa w jednym ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. na początku myślałam, że to tarta z jabłkami! Super pomysł, zrobię na deser jak będę czuła ssanie w żołądku :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mm ciekawa propozycja! Intrygująca i jednocześnie prosta w wykonaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. świetny pomysł, wygląda apetycznie, a mi też nie zawsze chce się stać przy patelni :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mniam, aż mi ślinka cieknie. Uwielbiam takie śniadania na słodko, choć i na podwieczorek doskonałe:-)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...