21.11.2016

ROZGRZEWAJĄCA HERBATKA Z KAKI (PERSYMONY)

Różne rzeczy robiłam z kaki, ale nigdy napoju. Dlatego gdy znalazłam ten pomysł na stronie gourmandeinthekitchen.com, od razu wzięłam się za przygotowanie.

przepis-na-rozgrzewajaca-zimowa-herbate-kaki-persymona

Składniki:
♥ 8 szklanek wody
♥ 2 persymony (kaki)
♥ 7,5cm kawałek imbiru
♥ 7,5cm kawałek kurkumy - można zastąpić przyprawą w proszku
♥ laska cynamonu
♥ łyżeczka ziaren czarnego pieprzu
♥ opcjonalnie coś do posłodzenia (wg mnie zbędne)

Wykonanie:
Kaki kroimy w drobne, cienkie kawałki.
Imbir i kurkumę kroimy w cieniutkie plasterki.
Do garnka wlewamy wodę, wrzucamy wszystkie przyprawy oraz owoce.
Gdy woda się zagotuje, zmniejszamy ogień i gotujemy przez 30minut.
Napój przelewamy przez sitko o bardzo drobnych oczkach.

Zamiast wody, można użyć mleka sojowego.

17 komentarzy:

  1. Ciekawa propozycja, wypróbuję bo lubię eksperymentować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niedawno jadłem kaki i według mnie to smakowe połączenie arbuza z gruszką :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy przepis, muszę go wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Interesujący przepis. Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kaki odkryłam całkiem niedawno, nie pomyślałam, że możnaby zrobić z niego taki napój! Super :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo ja niedawno w ogóle odkryłam kaki ;)
    póki co dodawałam tylko do koktajlu, chętnie sprawdzę ten owoc również w takiej odsłonie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja najczęściej jadłam je po prostu samo. gdy miałam apetyt na słodycze ;)

      Usuń
  7. Fajny przepis. :-) Kiedyś muszę wypróbować takiej rozgrzewającej herbatki, bo należę do tych, którym zawsze zimno. :-/

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja nie jadam kaki, ale w takiej wersji bardzo mi się podoba :D mniam <3 W ogóle rozgrzewajace herbatki, to jest to!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawa propozycja, idealna na zimę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. fajny pomysł, ja się ostatnio poję czarną herbatą z plasterkami guayavy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie ostatnio czarna herbata nie służy. czuję się po niej jak w gorączce ...

      Usuń
  11. A ja kaki muszę w końcu wypróbować. Fajna propozycja napoju :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wypróbuję, naprawdę bardzo ciekawa propozycja napoju. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Takim rozgrzewającym herbatkom nigdy nie odmówię. :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...