13.11.2016

"RYBNE" KOTLECIKI Z TOFU

Wegetariańskie kotlety i pasztety często przyjmują mięsne nazwy, jednak ich smak przeważnie nie ma nic wspólnego z mięsem - jedynie wizualnie je imitują.
Z tymi kotlecikami jest inaczej, ponieważ dzięki dodatkowi nori, naprawdę mają aromat ryby. Do tego nie mają ości, więc jest to taka "ryba" idealna ;)

kotlety-wegańskie-wegetariańskie-tofu-nori-rybne


Składniki:
♥ 200g tofu naturalnego
♥ 4 łyzki posiekanego szczypiorku
♥ 1 arkusz wodorostów nori (to te, których używa się do sushi)
♥ 2,5 łyżki mąki ziemniaczanej
♥ łyżka mąki pszennej
♥ 1,5 łyżki sosu sojowego
♥ łyżka oleju (u mnie sezamowy)
♥ pieprz, sól

Wykonanie:
Tofu rozgniatamy widelcem.
Dodajemy szczypiorek,  sos i olej, mąkę oraz odrobinę soli i pieprzu.
Nori kruszymy w dłoniach na malutkie kawalki. Dosypujemy je do tofu.
Masę mieszamy i formujemy z niej nieduże kotleciki.
Kotlety pieczemy w 220c aż się zarumienią. (można je też usmazyć na głębokim oleju).

16 komentarzy:

  1. a czy wędzone tofu pomoże udawać wędzoną rybę? np coś w rodzaju wędzonego łososia?
    ja póki co mało eksperymentuję, raczej proste rzeczy typu smażone tofu w burgerze, sałatce itp, ale może "rybę" też spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. według mnie wędzoną rybę będzie ciężko podrobić wędzonym tofu. wędzona ryba ma jednak bardzo specyficzny smak... ale pewnie niektórzy podejmowali już takie próby i można znaleźć przepisy gdzies w necie, ja nie próbowałam.

      Usuń
  2. Rybne kotlety bez ryby? Całkiem niedorzeczne, a widać że jednak możliwe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ryba to jedyne mięso, które lubiłam jako dziecko, dlatego lubię wracać do tego smaku :)

      Usuń
  3. Niecwpadłabym na aromatyzowanie rybą ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wegańskie kotleciki biorę w ciemno, obojętnie z czego, wszystkie smakują pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm ciekawy pomysł na rybne kotleciki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie bym takich spróbowała! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Znakomity przepis na kotleciki. Olej sezamowy na pewno też dodaje wspaniałego aromatu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak :) ja ten olej daję do przeróżnych rzeczy, ostatnio świetnie mi się skomponopwał z waniliowymi lodami :-)

      Usuń
  8. Nigdy nie jadłam tofu ale na pewno bym się skusiła

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny pomysł! Rybne kotleciki, czemu nie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio eksperymentuję z tofu i mam ochotę wypróbować ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzisiaj właśnie kupiłam tofu, dlatego dziękuję za inspirację^^

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...