07.11.2016

ZUPA Z DYNI Z POMARAŃCZĄ

Przepis na tę zupę znalazłam w książce A.Mielczarek "Jak schudnąć po 40?".
Gdy zobaczyłam dodatek pomarańczy, pomyślałam, że zupa wyjdzie słodka, ale byłam w błędzie. Być może to kwestia tego, że mój owoc był bardziej kwaśny niż cukrowy, ale myślę, że wyszło to na dobre, bo uzyskałam niebanalny i przyjemny aromat.

Składniki:
♥ 1kg dyni
♥ 4 duże ziemniaki
♥ cebula
♥ 5 ząbków czosnku
♥ sok wyciśnięty z 2 dużych pomarańczy
♥ 3 łyżki oleju ( u mnie dyniowy)
♥ 2 cm imbiru
♥ 2 łyżeczki kurkumy
♥ sól, pieprz
♥ litr bulionu warzywnego

Wykonanie:
W rondlu rozgrzewamy olej. Wrzucamy pokrojoną w kostkę dynię, cebulę, ziemniaki oraz ząbki czosnku.
Po kilku minutach smażenia dodajemy kurkumę i wlewamy bulion.
Gotujemy aż warzywa stana się miękkie.
Zupę miksujemy blenderem. Dodajemy sok z pomarańczy, starty imbir oraz przyprawiamy..

19 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie, na pewno taka zupka będzie bardzo rozgrzewająca. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem wielką fanką zupy z dyni, ale ta zupa wygląda przepysznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zupę dyniową jeszcze sobie jakoś wyobrażam, ale innych dań wegańskich to już nie bardzo. Chyba za bardzo kocham mięso :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jedno nie przeczy drugiemu ;) do wielu potraw, które proponuje na blogu, można sobie dołożyć kawał mięsa... nie wiem ilu dań wegańskich probowałeś, ale jestem pewna, że w kuchni roślinnej znalazłbyś coś dla siebie :-)

      Usuń
  4. Bardzo mnie zachęcasz do wypróbowania tego przepisu :) Zupka prezentuje się przeapetycznie, a pomarańcza musi tu nadawać niesamowitego smaku.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmmmmmmm! Mniam, mniam :)
    Jak ja uwielbiam zupy kremy!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super zupka, bardzo lubię krem z dyni :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomarańcza to świetny dodatek do dyni:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie jadłam takiej zupy, ale wygląda przepysznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też kiedyś robiłam dyniową z dodatkiem pomarańczy i faktycznie fajne jest to połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widac podobne kolory dobrze się łączą smakowo. w końcu dynia z marchewką albo czerwoną soczewica też jest fajna :)

      Usuń
  10. Piękny kolor i ciekawe połączenie smaków.

    OdpowiedzUsuń
  11. I nie ma w tej zupie mleka, co i mnie pasuje (mimo, że z weganizmem nie mam nic wspólnego). No i kwaskowaty posmak w mojej kuchni jest zawsze pożądany :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow! Znam krem z dyni ale ze z pomarancza? Zaintrygowalas mnie tym przepisem i koniecznie musze sprawdzić jej smak!

    OdpowiedzUsuń
  13. pysznie wygląda zupa; lubię taakie

    OdpowiedzUsuń
  14. Brzmi i wygląda świetnie, trzeba będzie wypróbować :-)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...