29.12.2016

CRUMPETS - MUFFINY Z PATELNI

Kiedy znajdę w sieci apetyczny przepis, a wszystkie składniki mam w kuchni, od razu biorę się za gotowanie. Wiem, że jeśli odłożę to na później, to pewnie zapomnę, zwłaszcza, że ilość notatek z przepisami do wypróbowania z tygodnia na tydzień rośnie - nie jest realnym, abym to wszystko była w stanie ugotować.

Przepis na angielskie crumpetsy znalazłam na cudnym blogu Lawendowy Dom.

angielskie placuszki bez cukru muffinki wegańskie

Składniki:
♥ 320g mąki
♥ 120ml mleka sojowego
♥ 120ml wody + 100ml
♥ 7g suszonych drożdży (z torebki, instant)
♥ 1/2 łyżeczki cukru
♥ 1/4 łyżeczki sody
♥ olej do smażenia (u mnie kakaowy)

Wykonanie:
Mieszamy cukier z drożdżami i 2 łyżkami ciepłej wody, odstawiamy  na 10 minut.
Mąkę przesiewamy do miski.
Dodajemy drożdże z cukrem, ciepłe mleko oraz ciepłą wodę.
Mieszamy, odstawiamy na 45 minut (przykryte ściereczką; do wystygnięcia)
W 100ml ciepłej wody rozpuszczamy sodę. Wlewamy do ciasta, mieszamy, odstawiamy na 30 minut.
Na patelni rozgrzewamy olej. Wylewamy niewielkie porcje ciasta, smazymy ok 4 minut, następnie pół minuty z drugiej strony.

Na zdjeciu muffinki sa w towarzystwie malin i  syropu malinowego.

11 komentarzy:

  1. Oj tak, znam to doskonale, jest tyle rzeczy do wypróbowania :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobnie u mnie, czasu nie starcza na wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i to jest dołujące - że tylu pysznych rzeczy się w życiu nie spróbuje ...

      Usuń
  3. Też tak mam, że zbieram te przepisy i zbieram, a Twoja metoda robienia od razu chyba jest rozwiązaniem problemu ;) Muszę kiedyś takie crumpets zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli tylko wszystkie składniki ma się w domu, to ta technika sprawdza się świetnie :)
      staram się regularnie przeglądac swoje stare notatki i wybierać z nich do zrobienia, ale żeby zrobić wszystko, musiałabym chyba jeść 10 posiłków dziennie ;)

      Usuń
  4. Ciekawy pomysł, jeszcze czegoś takiego nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. hmmm a to ciekawe, żeby tak z patelni...

    OdpowiedzUsuń
  6. Podoba mi się wykorzystanie kakaowego oleju do smażenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przeważnie jem go na surowo, bo po podgrzaniu z pewnością wiele traci. uwielbiam jego aromat :)

      Usuń
  7. Nie wiedziałam, że można zrobić muffiny z patelni! Ciekawe! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. genialne :) musze też wypróbować

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...