26.12.2016

FOODBOOK # 3 - co jadłam w świeta (wege święta)

Dawno nie pojawił się żaden foodbook na blogu, dlatego w okresie świątecznym sfotografowałam większość swoich posiłków i dziś się nimi podzielę.
Ogólnie jadłam podobnie jak co dzień, tyle że pozwoliłam sobie na więcej słodyczy. W końcu grudzień to taki miesiąc, gdy jedzenie pierników, ciast i babeczek jest w pełni usprawiedliwione i nie tuczy ;)

wegańska-wigilia-wegetariańskie-święta-dania-pomysły

Zacznę od moich wigilijnych faworytów:

♥ zupa grzybowa
♥ pierogi ze szpinakiem i rodzynkami + surówka warzywna
♥ pasztet ryżowy z bakaliami
♥ dwa ciasta czekoladowe: fasolowo-bananowe i cukiniowe

foodbook-wegetariańska-wigilia-pierogi-pasztet-zupa

W minionych dniach na stole pojawiły się również:
♥ pieczone brokuły z tahini
♥ owsianka z kurkumą - ostatnio moja ulubiona: do miseczki z płatkami daję dużą łyżkę oleju kokosowego, trochę kurkumy i jakieś słodzidło.
♥ makaron ze świeżą bazylią + pomidory ze słonecznikiem
♥ owoce w sosie czekoladowym i tahini + ciacho


♥ pierogi z makiem i bakaliami
♥ placuszki z mąki kasztanowej (ktore wyszły zdecydowanie za gorzkie)
♥ kasza gryczana z warzywami
♥ babeczki marchewkowe

co-jedzą-weganie-foodbook-dania

Mam nadzieję, że ostatnie dni upłynęły Wam w przyjemnej i smacznej atmosferze :-)
Przed nami sylwester, a później już tylko spędzanie czasu na siłowni, basenie i w biegu, żeby jakoś to imprezowe obżarstwo zrównoważyć ;-)

28 komentarzy:

  1. To wszystko wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ u Ciebie pysznie! :) Zaskoczyły mnie pierogi ze szpinakiem i rodzynkami. Zdradzisz przepis? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. robiłam farsz na oko - w srodku było togu (można użyć twarogu), zblanszowany szpinak, rodzynki i trochę przypraw. ciasto na pierogi klasyczne - mąką + woda

      Usuń
    2. Przez pomyłkę usunęłam Twój komentarz do "Prosta pasta z grochu". Na Twoim blogu jest dużo ciekawych przepisów. Coraz częściej interesują mnie dania wegetariańskie. Dzielmy się z innymi.

      Usuń
  3. Twoja dieta wygląda apetycznie i zdrowo- pełen podziw :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) jednocześnie jest prosta i szybka w przygotowaniu, więc aż tak bardzo nie ma czego podziwiać ;)

      Usuń
  4. Te ciasta są super! Uwielbiam fasolowe, cukiniowego jeszcze nie próbowałam, ale zamierzam! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kusi mnie zrobić pasztet z ryżu z bakaliami.Kasiu wszystko u Ciebie wygląda smacznie podane jest na pięknych talerzykach. Jestem zachwycona 😆

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w talerzach mam prawdziwy miszmasz - każdy talerz, miseczka czy kubek mają inny wzór ;) tak więc w zalezności od humoru mam w czym wybierać :D

      Usuń
  6. Pyszne Wege Święta <3 Pozdrawiam ciepło :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznie wyglądają te babeczki marchewkowe 😀

    OdpowiedzUsuń
  8. Same pyszności :)
    Ja się w Święta objadłam głównie ciastami, ale już wracam do równowagi :) Tylko jeszcze resztki muszę wyjadać :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznie to wszystko wygląda :) Pierogów z makiem nigdy nie robiłam, więc spróbowałabym z chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pasztet ryżowy z bakaliami brzmi interesująco. Poproszę o przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pasztet robiłam w pośpiechu i sypałam wszystkiego na oko. znalazł sie w nim ryż, marchewka, cebula, jajko, suszone wędzone śliwki, rodzynki i trochę żurawiny. niewiele przypraw.

      Usuń
  11. Widzę muszę częściej zaglądać i "podkradać" od czasu do czasu Twoje przepisy by wprowadzać coś ciekawego i zdrowego u siebie na stole. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ile pysznosci :) Wszystko wygląda cudownie :) Ciekawy pomysł z pierogami ze szpinakiem i rodzynkami - nie wpadłabym na to :) Zdradzisz szczegóły co do surówki? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w surówce jest sałata lodowa, kapusta pekińska, marchewka, uprażone ziarna słonecznika i sporo oleju (chyba z pestek dyni)

      Usuń
  13. same pyszności,pierogi mnie kuszą :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszności! Ja jadłam jedynie wege barszcz z uszkami, pierogi z kapustą i grzybami oraz kapustę;)

    OdpowiedzUsuń
  15. pierogi piękne, pasztet ryżowy bardzo ciekawa sprawa...gratuluję wytrwałości w fotografowaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. robię szybkie zdjęcia, przeważnie telefonem, wiec to kwestia kilku sekund. niestety nie mam pojęcia o fotografii ...

      Usuń
  16. U mnie królowały pierogi i barszczyk, no i rybka w wielu odsłonach :)

    OdpowiedzUsuń
  17. O jak nietypowo ;-) Ciekawe propozycje, choć ja chyba pozostanę przy typowo tradycyjnych daniach.

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...