05.12.2016

JESIENNA SAŁATKA OWOCOWA

Sezon na gruszki i persymony wciąż trwa, powoli zaczyna się na cytrusy. To nadal dobry moment na słodkie sałatki, pomimo, że owocowe bogactwo lata już dawno za nami.

Kaki i gruszki są tak słodkie, że mnie z powodzeniem zastępują deser. Polecam wyrzucić z diety sklepowe slodycze, a zaczniemy o wiele mocniej odczuwać słodkie smaki, płynące z owoców i bakalii, a nawet marchewki i pietruszki :).

sałatka-owocowa-wegańska-witariańska-raw-z-gruszki-kaki-granatu
Składniki:
♥ duża gruszka
♥ persymona (kaki)
♥ granat
♥ cynamon
♥ 1-2 łyżki słodzidła - u mnie syrop klonowy, może być też miód itp
♥ łyżka płatków kokosowych

Wykonanie:
Gruszkę i kaki kroimy w niedużą kostkę, dodajemy ziarna granatu, mieszamy.
posypujemy dośc obficie cynamonem i polewamy syropem. Posypujemy płatkami.

18 komentarzy:

  1. Uwielbiam kaki! Jako jedyna w moim domu, a to w wielodzietnej rodzinie spory plus ;) Sałatka wygląda słodko i apetycznie. Pokombinuję z tym cynamonem. Nigdy do z kaki nie łączyłam. Dzięki za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię słodkie sałatki :) Bardzo fajny i posty przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z tym wyrzuceniem z diety słodycze ;) Na prawdę wszystko smakuje bardziej intensywnie i można się zdziwić ile smaków nas otacza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja znajoma kilka miesięcy temu odstawiła batoniki i ciasteczka i ostatnio mi mówiła, że po zjedzeniu dwóch gruszek było jej za słodko i mdło... a kiedyś posypywała owoce cukrem ;)

      Usuń
  4. prosta sałatka ale smaczna :) popieram wyrzucenie słodyczy, aktualnie to moje postanowienie adwentowe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo, nie wiedziałam, że kaki to inaczej persymona. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. persymona bardzo dostojnie brzmi. niemal jak imię jakiejś bogini ;)

      Usuń
  6. Brzmi bardzo pysznie!
    Częstuję się...

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj tak bogactwo lata, to już dawno przeminęło, razem z pogodą ;) Fajnie, że jest tam cynamon, bo jakoś nie przyszło mi go wykorzystać i siedzi od dłuższego czasu w szafce XDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w cynamonie można się zakochac i potem już ląduje wszędzie - w owsiance, kawie, koktajlach, ciastach ...

      Usuń
  8. Również myślę, że zamiast słodyczy jadać pyszne sałatki owocowe z naturalną ich słodyczą.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo smaczna sałatka. Weganizm coraz bardziej do mnie przemawia.Niedawno byłam na warsztatach wegańskich, było bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto sprawdzić na sobie różne style odżywiania i wybrać ten z którym czujemy się najlepiej :) ale bez względu na to czy rezygnuje się z mięsa czy nie, roślinne dania powinny urozmaicać kuchnię każdego

      Usuń
  10. Ja jeszcze kaki nie jadłam, ale chyba muszę kupić, bo niedługo sezon się skończy i znowu będę żyła w niewiedzy :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny deser! Taki jak lubię, prosty, mało składników i pysznie. Moim zdaniem słodycze juz dawno powinny wyjść z mody. Jak się bliżej przyjrzeć ich smakowi - jest identyczny. Natomiast owoce mimo, ze są słodkie - każdy smakuje inaczej.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna sałatka. Muszę ją zrobić bo wygląda bardzo apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...