03.12.2016

"W KUCHNI MAMY I CÓRKI" recenzja + przepis

W moje ręcę wpadła nowość od wydawnictwa Marginesy - książka autorstwa Katarzyny Meller "W kuchni mamy i córki".
Nie jest to lektura poświęcona kuchni roślinnej, ale zainteresowałam się tą pozycją, ponieważ stare receptury zawsze są dla mnie wspaniałą inspiracją. W tej książce znajdziemy właśnie miks przepisów tradycyjnych i współczesnych. Taka kulinarna mieszanka staje się pretekstem dla przywołania rodzinnych opowieści i anegdot, których w "W kuchni" nie brakuje.



Pierwsze co rzuciło mi się w oczy, to prostota przepisów - większość z nich opiera się na niedużej ilości składników, które bez problemu dostaniemy w sklepach - taką kuchnię lubię! Gdy książka trafi w Wasze ręce, z pewnością od razu będziecie mogli wziąć się za gotowanie, bo składniki czekają już  w Waszych lodówkach ;).

U mnie takim przepisem było tabbouleh z komosy:


Składniki:
(na 2 porcje)
♥ 200g komosy ryżowej
♥ 3 duże pomidory
♥ pół czerwonej cebuli
♥ ogórek
♥ garść natki pietruszki
♥ garść mięty
♥ 4 łyżki oliwy
♥ sok z cytryny
♥ sól, pieprz

Wykonanie:
Gotujemy komosę.
Przesypujemy ją do miski, dodajemy posiekaną natkę oraz miętę.
Cebule kroimy w paski, ogórka i pomidory w kostkę.
Całośc polewamy oliwą i cytryną, przyprawiamy.
Mieszamy.
Przed zjedzeniem najlepiej schłodzić w lodówce.


Książka podzielona jest na dwie części - kuchnię Mamy i kuchnię Córki (w tej drugiej znajdziemy więcej wege dań). Każdemu przepisowi towarzyszy piękna fotografia, utrzymana nieco w klimacie retro.

Uważam, że jest to świetna pozycja dla osób, które dopiero zaczynają gotować lub które szukają prostoty w daniach. Ze względu na fakt, że dotyczy ona nie tylko kulinariów, ale również (a może przede wszystkim?) rodziny, która od lat gromadzi się wokół stołu, lektura świetnie sprawdzi się jako prezent pod choinkę dla mamy czy siostry :)


17 komentarzy:

  1. Z tego co czytam to książka musi być ciekawa, ja również lubię prostotę w kuchni z małą ilością składników - a pomimo to, każda potrawa zachwyca smakami...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzam książka jest bardzo ciekawa ;)

      efotografia.katowice.pl

      Usuń
  2. Dawno nie jadłam podobnego dania. Dzięki Twojej inspiracji w najbliższym czasie wykorzystam przepis. Prosty, szybki, smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja takie dania przewaznie zabieram do pracy. przygotowuje je wieczór przed, bo nie sa pracochłonne

      Usuń
  3. Pierwszy raz słyszę o tej książce, a z tego co piszesz powinna się zainteresować - to są tylko roślinne - wegańskie czy pojawia się też nabiał/jajka (wegetariańskie?)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak jak napisałam - to NIE jest książka wegańska ani nawet wegetariańska, w książce jest nabiał, jajka oraz mięso. Ja na pewno przekażę ją mojej mamie, jak tylko zrobię interesujące mnie przepisy.

      Usuń
  4. Przepis wygląda naprawdę bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Proste przepisy to jest coś co lubię:) Dzięki za recenzję!

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę, że bardzo ładnie wydana. A przepis bardzo fajny i warty wypróbowania ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Warto wypróbować taki przepis. Muszę go pokazać mojemu mężowi, bo jako szef kuchni uwielbia eksperymenty kulinarne i nowe dania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Prostota przepisów to dla mnie podstawa... Jak widzę zbyt długą listę to tracę zapał ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też ;) chociaż czaswem te długie liste sa mylące bo np 10 pozycji to tylko przyprawy, a sam przepis jest banalny mimo dlugiej listy skladników

      Usuń
  9. Zapowiada się bardzo ciekawie! Fajnie, że te przepisy są proste,bo można coś we własnym zakresie też pokombinować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo byłam ciekawa tej książki, dziękuję Ci za recenzję :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo prtoszę :) choć najlepiej oczywiście samemu książkę przejrzeć w księgarni i ocenić :-)

      Usuń
  11. Mam chyba z 5 książek, takiej nie mam ale przepis, który pokazałaś mnie zainspirował.

    OdpowiedzUsuń
  12. Recenzja na plus - książka mnie zaciekawiła :) Dzięki

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...