21.12.2016

ZUPA Z BROKUŁA

Prosta zupa z brokuła:



Składniki:
♥ 500g brokuła
♥ duża cebula
♥ szklanka mleka roślinnego (nie słodkiego)
♥ 2 zabki czosnku
♥ 3 szklanki bulionu
♥ 2 łyżki mąki
♥ 2 łyżki oliwy
♥ łyżeczka tymianku
♥ 1/2 łyżeczki kuminu
♥ 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
♥ sól, pieprz

Wykonanie:
W garnku o grubym dnie rozgrzewamy oliwę, wrzucamy posiekaną cebulę, a po chwili czosnek.
Po paru minutach wlewamy bulion i wrzucamy brokuły, przyprawiamy.
Mąkę rozrabiamy w niedużej ilości bulionu i spowrotem wlewamy go do zupy.
Gotujemy 15 minut.
Wlewamy mleko.
Połowę zupy przelewamy do blendera i miksujemy.
Łączymy z zupą pozostałą w garnku.

14 komentarzy:

  1. Mega zdrowa zupa. Większośc zielonych zup nie zachęca kolorem, ale przy odpowiednim dobraniu składników, smak wszystko wynagradza. Zastanawiałbym się jeszcze nad zmiana maki na inny składnik zagęszczający.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. użyłam 1 łyżki mąki ryzowej i 1 łyżki gryczanej - uważam, że to nie są złe produkty :)
      nawet zwykła, biała, w tak małej ilości nie powinna stanowić problemu (oczywiście pomijam osoby z celiakią). Mąkę można po prostu pominąć :)

      Usuń
  2. Jako fanka brokułów na pewno wypróbuję ten kuszący przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brokuły mogę jeść w każdej pistaci. Apetyczna zupka!

    OdpowiedzUsuń
  4. Obok dyniowej brokułowa to chyba moje ulubiona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja robię rzadko, bo przeważnie szkoda mi brokułów gotować ;) wolę je w wersji lekko ugotowanej na parze albo surowe do chrupania :)

      Usuń
  5. Właśnie wcinam zupę krem z brokuła ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię brokuły, a zupy brokułowej jeszcze nie jadłam, także z chęcią spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Żeby moja rodzina chciała jeść brokuły...

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię lubię, ale ja nie zagęszczam :) ew. dorzucam ziemniaka do gotowania i z nim miksuję całość!

    OdpowiedzUsuń
  9. Brokuły uwielbiam! Zimą zawsze mam zamrażalnik pełen mrożonek!

    OdpowiedzUsuń
  10. Mniam, uwielbiam takie zupki i odziwo moja córka także polubiła!!

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...