15.01.2017

DETOKS CUKROWY # 1 - przepisy

Końcówka roku 2016 upłynęła mi bardzo słodko - miałam duży zapał do pieczenia ciast i ciasteczek, co dzień sięgałam po suszone daktyle lub rodzynki, robiłam bananowe koktajle. Dlatego później zdecydowałam się nieco od tego odciąć na korzyść warzyw - czyli tak naprawdę wrócić do mojej standardowej diety.
Na początku stycznia trafiłam na wydarzenie na fb "Noworoczny detoks cukrowy" i pomimo, że jego założenia nie współgrają z moim stylem odżywiania, postanowiłam się zainspirować :) Dlatego dziś przedstawię kilka pomysłów na bezcukrowe posiłki, podpatrzone od osób, którym najbliższa jest dieta paleo.

1. PIKANTNY, KAKAOWY CHLEB Z SEZAMEM

kakaowy-pikantny-chleb-paleo-kokos-blog-przepis-foodbook-detoks

przepis pochodzi z bloga Readthelabel.pl
Chlebek jest bardzo sycący, najlepiej smakuje posmarowany cienką warstwą oleju kokosowego. Można go porcjować i mrozić.

Składniki:
♥ 260g mąki kokosowej
♥ 35g kakao
♥ 4 jajka
♥ 1,5 łyżeczki sody
♥ 2 łyżki octu jabłkowego
♥ 1/3 łyżeczki chili (ja dałam jeszcze mniej, bo jestem bardzo wrażliwa na ostre)
♥ 2 łyżki sezamu
♥ 1/2 łyżeczki soli

Wykonanie:
Łaczymy suche składniki, mieszamy.
Oddzielamy żółtka od białek, białka ubijamy na pianę.
Do mąki dodajemy żółtka (odrobinę zostawiamy do posmarowania chlebka) i ocet.
Dolewamy tyle wody, żeby uzyskać konsystencję gęstego, zwartego ciasta.
Dodajemy białka i delikatnie mieszamy.
Ciasto przelewamy do formy. Pieczemy przez 1,5h w temp. 180c. Po tym czasie wierzch chleba smarujemy żółtkiem i posypujemy sezamem. Pieczemy jeszcze przez 15 minut.

2. SIEMIANKA
Jest to danie, któremu byłam wierna jakieś dwa lata temu i nałogowo je wówczas pochłaniałam. Przyszła pora na odświeżenie tego przepisu.

paleo-owsianka-bezglutenowa-siemianka-weganizm

Składniki:
♥ 3 łyżki siemienia lnianego
♥ 250ml mleka ( u mnie migdałowe)
♥ łyżeczka cynamonu
♥ pół jabłka

Wykonanie:
Ziarna siemienia prażymy na suchej patelni, po czym mielimy (w młynku do kawy albo maku wychodzi najlepiej).
Jabłko ścieramy na drobnej tarce.
W rondelku podgrzewamy mleko, dodajemy pozostałe składniki i gotujemy mieszając przez ok. 3 minuty.


3. BUDYŃ KASZTANOWY

mąka-kasztanowa-paleo-bezglutenowe-weganizm

Jakiś czas temu zakupiłam 3 paczki mąki kasztanowej po bardzo okazyjnej cenie. Niestety jej smak średnio przypadł mi do gustu, dlatego, gdy znalazłam na stronie Polskiego Towarzystwa Przyjaciół św.Hildegardy przepis na budyń, od razu zechciałam go wypróbować, licząc, że w takiej wersji może mi zasmakować.
Budyń nie wyszedł zły, jednak ze względu na charakterystyczny posmak mąki, miałam ochotę solidnie go dosłodzić, a przecież nie takie są założenia detoksu cukrowego ;)

Składniki:
♥ 250ml mleka - użyłam kokosowego z puszki
♥ 1 pełna łyżka mąki z kasztanów
♥ 1 łyżeczka oleju kokosowego
♥ cynamon
♥ opcjonalnie: 1 łyż. kakao
♥ opcjonalnie (w wersji słodkiej) : łyżka cukru/miodu/itp  /dodatek słodkich owoców

Wykonanie:
W rondelku łaczymy mleko z mąką i przyprawami. opcjonalnie również z kakao.
Gotujemy cały czas mieszając, aż uzyskamy budyniową konsystencję (trwa to parę minut).
Dodajemy olej i jeśli chcemy słodkie dodatki.

Jest to pierwszy wpis z serii. Pojawią się jeszcze dwa w tygodniowych odstępach.
Strona oficjalnego wydarzenia na fb: https://www.facebook.com/events/1299347106792280/

18 komentarzy:

  1. Podoba mi się przepis na budyń kasztanowy :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Budyń kasztanowy! Dziękuję Ci za przepis, bo mam jeszcze trochę mąki i muszę wypróbować koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. budyń kasztanowy? Muszę spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawe przepisy. Chętnie bym skosztowała chlebka z sezamem i budyń kasztanowy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ten budyń kasztanowy bardzo mnie zastanowił! Ciekawi mnie smak :)
    takie detoksy czasem się przydają i cera jaśniejsza :)

    OdpowiedzUsuń
  6. zaintrygował mnie ten budyń kasztanowy! Ciekawe, jaki ma smak? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bez dosłodzenia raczej gorzki. tzn jest ok, ale jednak to coś innego niż klasyczny, słodki budyń ;)

      Usuń
  7. Siemiankę na pewno wypróbuję :) Taki detoks teraz by mi się przydał, bo od początku stycznia coś za bardzo sobie folguję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeżeli po okresie folgowania, wracamy do zdrowszej diety, to uważam, że wszystko jest ok ;) w końcu trzeba się czasem kulinarnie rozpieścić :)

      Usuń
  8. Pikantny chleb brzmi bardzo ciekawie, no i budyń kasztanowy.Postaram się kiedyś zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tym chlebem mnie kupiłaś! Zapisuje przepis, będzie pieczone :)

    OdpowiedzUsuń
  10. <3 idealnie! Nowe detoksowe inspiracje ��

    OdpowiedzUsuń
  11. Siemianka:) Pyyycha<3 do tego jeszcze kilka goździków mmm:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jesteśmy ciekawe siemianki. Siemień używamy, jednakże w takiej postaci jeszcze nie próbowałyśmy. Pozdrawiamy.

    OdpowiedzUsuń
  13. budyń kasztanowy brzmi super! Jestem ciekawa smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super przepisy :) bardzo apetycznie wszystko wygląda i na pewno pysznie smakuje :) sama codziennie jem kleik z siemienia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie pomyślałam do tej pory o zrobieniu czegoś w rodzaju owsianki z siemienia lnianego. Ciekawy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...