22.01.2017

DETOKS CUKROWY # 2 - foodbook

Drugi tydzień ograniczania słodkości za mną.
Tym razem miałam jedną wpadkę - dostałam pudełko pysznych czekoladek, więc  musiałam  chciałam od razu je zjeść. W moim przypadku jedynym sposobem na wyeliminowanie nieporządanego produktu spożywczego, jest nieposiadanie go w zasięgu ręki. Nie mam jednak wyrzutów sumienia i ten jednorazowy wybryk sobie wybaczam ;)

Dziś przedstawiam swój jadłospis z czwartku.

ŚNIADANIE

Na śniadanie zjadłam 4 kawałki dyniowego chlebka. Przepis znalazłam na blogu Readthelabel.pl, jest bardzo prosty:
Mieszamy ze sobą szklankę mąki kokosowej, 1,5 szklanki puree z dynii, 2 jajka, 1,5 łyżeczki przyprawy do piernika, 1 łyżeczkę sody, łyżkę octu i 1,5 łyżki ksylitolu. Pieczemy niecałą godzinę w 180c.
Kromkę smarujemy olejem kokosowym dla smaku.
Zjadłam też 2 miseczki zupy warzywnej, ktora została mi z poprzedniego dnia.

Na lunch zrobiłam spaghetti z cukinii z dodatkiem suszonych pomidorów, awokado i jarmużu.


Na obiad talerz różności: komosa ryżowa, 2jajka sadzone, warzywa oraz kimchi (przepis niedawno wrzucałam).


Na kolację zjadłam ryż, buraka z natką i domową kapustę kiszoną.


Moje menu miało ok. 2200 kcal. Oprócz posiłków widocznych na zdjęciach, zjadłam jedno jabłko, wypiłam dużą kawę zbożową z mlekiem migdałowym i kilka różnych herbat.

16 komentarzy:

  1. Jaki świetny obiad :D A do tego jak podany! Aż żal go jeść :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Obiadek z komos ryżową wygląda na szybkie i łatwe w przygotowaniu. Zjadłabym.

    OdpowiedzUsuń
  3. ale dobroci... ja nie jestem w stanie zrobić sobie detoks cukrowy ale od jutra mówię STOP słodyczom :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko wygląda bardzo apetycznie, a spagetti z cukinii wygrywa całość :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoje posiłki wyglądają cudownie! Muszę pomyśleć też o detoksie od słodyczy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ zdrowe posiłki! Zjadłabym spaghetti z cukinii <3

    OdpowiedzUsuń
  7. I tak dałaś radę :) wszystkie posiłki super, mnie oczarował oczywiście ten jajeczny kotek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo lubię tę foremkę do jajek, ale rzadko jej używam, bo jednak szybciej wrzucić jajka po prostu na patelnie. w kotku dłużej się robią.

      Usuń
  8. Podziwiam - sama słodkości lubię tak bardzo, że gdy najdzie mnie ochota, nie potrafię ich sobie odmówić...;)
    Wtedy nawet osiedlowy sklep nagle znajduje się w "zasięgu mojej ręki";)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam o tyle łatwiej, że od kilku lat jem tylko takie ciasta/ciastka, które sama upiekę :) ze sklepu biorę tylko gorzką czekoladę (nie wiem czy ją można zaliczyć w ogóle do słodyczy - samo kakao i tłuszcz).
      W trakcie "detoksu" miałam parę drobniejszych wpadek, bo nie chcę być więźniem jakiejś diety, ale w porównaniu z końcówką roku jest znacznie lepiej :)

      Usuń
  9. Spaghetti z cukinii wygląda smakowicie. Muszę kiedyś spróbować ☺
    Podziwiam za silną wolę w trzymaniu się z dala od słodkości - ja wytrzymałabym może dwa dni, a potem wsunęłabym pewnie pierwsze ciastko w zasięgu ręki 😂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dlatego nie mam żadnych słodkości w zasięgu ręki :)
      Od lat jem tylko takie ciasta, które sama upiekę (wyjątkiem są restauracje czy inne wyjścia lub prezenty)i w domu nigdy nie mam paczek ciastek czy czekoladek.
      Poza tym na zjedzenie słodkości od czasu do czasu oczywiście sobie pozwalam :)

      Usuń
  10. U mnie też jedynie usunięcie cukierków, czekoladek i innych słodkości by zadziałało

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak dla mnie tylko po spojrzeniu na same zdjęcia - duże porcje, kolorowo i do tego mega zdrowo - nic tylko się zajadać. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Chleb dyniowy wygląda naprawdę bardzo dobrze! I ile w tym witamin i minerałów! Zdecydowanie lepsza alternatywa dla tradycyjnego chleba! Dodatkowo widzę, że w Twojej kuchni chyba nie brakuje gadżetów. Czy mogłabyś stworzyć jakiś post o nich? No i jak przechowujesz te wszystkie przepisy, bo tutaj mi sie problem pojawił? APlikacja? Oprogramowanie? tradycyjny zeszyt? Czy może wszystko z głowy? wow!

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...