29.01.2017

DETOKS CUKROWY # 3 - PODSUMOWANIE +przepisy

Dziś ostatni wpis z cyklu bezcukrowego.

Założenie było jasne: na 3 tygodnie eliminuję z menu słodkości.
W domu szło mi dość gładko, ponieważ od lat nie kupuję sklepowych słodyczy i nie mam w szafkach poukrywanych ciasteczek ;). W okresie detoksu po prostu nie piekłam ciast, nie robiłam czekoladek.
Nie kupowałam też bakalii i drastycznie zmniejszyłam ilość owoców.
Zdarzało mi się natomiast podjadać trochę miodu i dżemu, które już w domu były i kusiły. Podobnie będąc u rodziców, nie umiałam się oprzeć sięganiu po rodzynki czy suszone morele.



Co dały mi te 3 tygodnie?
♥ szukając pomysłów na niesłodkie kolacje, odkryłam kilka fajnych przepisów, dotąd mi nieznanych
♥ przestałam nałogowo objadać się suszonymi daktylami
♥ jadłam więcej warzyw (w miejsce owoców)
♥ niestety utwierdziłam się w przekonaniu, że jeśli coś jest w zasięgu mojej ręki, nie umiem sobie tego odmówić. Na szczęście są to rzadkie sytuacje i nie ma sensu się tym dręczyć

Co dalej? Myślę, że dopóki nie przyjdzie lato, a wraz z nim masa owoców, to warzywa nadal będą królować na moim stole. Nie zamierzam rezygnować ze słodkości, ale nauczyć się racjonalnie je sobie dawkować.

Pora na przepisy:

1. PUDDING CHIA


Składniki:
♥ 200ml mleka kokosowego z puszki
♥ 100ml mleka roślinnego ( u mnie domowe migdałowe)
♥ 35g nasion chia
♥ małe jabłko
♥ łyżeczka owoców goji
♥ cynamon

Wykonanie:
Obydwa mleka wlałam do rondelka i podgrzałam.
Zalałam nimi nasiona chia, mocno wymieszałam.
Odstawiłam. Gdy przestygły, wstawiłam je do lodówki.
Po kilku godzinach pudding się ściągnął.
Jabłka starłam na drobnej tarce, dodałam cynamon i przełożyłam do puddingu. Wierzch posypałam owocami goji.

2. OMLET BURACZANY


Składniki:
♥ 200g buraka
♥ 2 jajka
♥ 2 łyżki mąki kokosowej
♥ kumin, słodka papryka, szczypta soli

Wykonanie:
Buraka gotujemy i ścieramy na drobnej tarce.
Mieszamy go z jajkami, mąką oraz przyprawami.
Ciasto przekładamy na patelnię i smażymy z dwóch stron po kilka minut pod przykryciem.


Detoks zainspirowany był tym wydarzeniem na fb:  https://www.facebook.com/events/1299347106792280/

24 komentarze:

  1. Odstawić słodycze nie jest łatwo, ale korzyści dla zdrowia sa ogromne:)Im dłużej jesteś na takiej diecie tym ochota na słodkie będzie mniejsza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie to jest raczej falami - miałam miesiące, gdy nie ruszałam słodkości, potem miesiące gdy piekłam ciasto za ciastem i tak w kółko ;) choć ostatnio tych pierwszych jest więcej, więc obym szła ku lepszemu

      Usuń
  2. Oj mnie by się taki detoks przydał ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie fajne przepisy, taki detoks to tez chcialabym zrobic, ale nie wiem czy dam rade :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. warto próbować, jeśli się nie uda to trudno :) tylko trzeba faktycznie chcieć i czuć potrzebę :-)

      Usuń
  4. Gratuluję wytrwalosci. Taki detoks to super sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam zawsze wielki problem z odstawieniem słodyczy, mam słabą silna wolę. ;-) Gratuluję wytrwałości :-) Pudding prezentuje się apetycznie :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie, że masz świadomość, że cukier to nie tylko słodycze i ciasta, ale również owoce, a przede wszystkim suszone daktyle, bo czytając "internety" mam wrażenie, że nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę. Od cukru (tego białego i naturalnego) można się odzwyczaić - ja jem go ostatnio o wiele mniej niż kiedyś, właściwie (poza rzadkimi wyjątkami) nie dodaję cukru do żadnych słodkich wypieków i nikomu (u mnie w domu) to nie przeszkadza. Ale jak mówię, to kwestia przyzwyczajenia.
    Omlet buraczany wygląda fajnie, chyba wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda. często widzę przepis typu "Ciasto bez cukru" a w składzie masa daktyli albo miód ;)
      przez jakis czas korzystalam z ksylitolu, ale niestety przy regularnym spożyciu powodował u mnie okropne gazy i wzdęcie brzucha

      Usuń
  7. Na szczęście mnie do słodyczy nie ciągnie. Jem tylko to, co sama zrobię. Ale mogę wówczas jeść cukier, bo nie robię słodkości często. Nie mam czasu. Na szczęście :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jako,że moi rodzice mają cukrzycę dieta nam się zmieniła, piekę ciasta i zamieniam najczęściej biały cukier na stewię bądź erytrytol :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie stewia bardzo nie smakuje niestety :(
      po erytrolu (tak jak ksylitolu) mam z kolei gazy i wzdęcia

      Usuń
  9. U mnie niestety pudding z nasion chia nie przeszedł - jego smak zupełnie mnie nie przekonał;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale same nasionka ci nie smakują? bo one raczej sa takie bezsmakowe wg mnie. naciągają smak tego w czym sa moczone :) moze wystarczy zmienic rodzaj płynu/mleka

      Usuń
  10. Gratuluję wytrwałości!! Ja się staram ograniczać, ale długa droga jeszcze przede mną ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety nie dałabym rady tak drastycznie zerwać z moim nałogiem, ale oczywiście zgadzam się, że im mniej cukru, tym lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  12. Omlet buraczany wygląda super, a pudding chia uwielbiam z kiwi. :) Też staram się ograniczyć ilość cukru w diecie i myślę, że warto. Zauważyłam, że poprawiła mi się cera i nie mam już problemów z zatokami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda, cukier niestety przyspiesza procesy starzenia (nie tylko te widoczne na skórze)

      Usuń
  13. Też miałam robić cukrowy detoks, ale się jakoś zgapiłam w tym roku. Chociaż jak się przyglądam uważniej mojej obecnej diecie to mam wrażenie, ze jestem na permanentnym detoksie cukrowym, bo głównie owoce dostarczają mi słodyczy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale owoce to właśnie cukier ;) mnie zależało, żeby to właśnie je mocno ograniczyć. jak je się dużo owoców (zwłaszcza suszonych) to dostarcza się podobną ilość cukru, co słodząc białym cukrem.
      A detoks warto robić zawsze, cały rok :-)

      Usuń
  14. świetnie, że udało Ci się wytrwać w swoim postanowieniu! Mnie to zawsze buduje :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Węglowodany są nam bardzo potrzebne, ale wyeliminowanie cukru to rzeczywiście bardzo dobry pomysł. Węglowodany możemy pozyskiwać z innych, bardziej wartościowych źródeł i w formie złożonej!

    OdpowiedzUsuń
  16. Moim zdaniem podstawą jest wystrzeganie się popularnych fast foodów i przygotowywanie w domu takich zdrowych, pożywnych lunchboxów na cały dzień. Dzięki temu możemy osiągnąć wymarzony cel w postaci idealnej sylwetki.

    OdpowiedzUsuń
  17. Węglowodany są bardzo ważnym elementem naszej diety więc nie warto ich zupełnie eliminować. Należy jednak ściśle przestrzegać dziennych porcji!

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...