18.01.2017

JOGURTOWA ZUPA Z BURAKÓW

Zastanawiam się czy poniższe danie nazwać koktajlem, zupą czy sosem... Nie wiem.
Można je po prostu wypić lub dorzucić ryż albo ciecierzycę. Świetnie się sprawdza jako dodatek do dań głównych - możemy polewać nim ryż czy placki. Wybór należy do Was :-)


Składniki:
♥ 2 ugotowane buraki
♥ duża marchewka
♥ cebula
♥ 2 małe kubeczki jogurtu naturalnego (ja użyłam sojowego)
♥ 1,5 łyżeczki kuminu
♥ łyżeczka słodkiej papryki
♥ sól do smaku
♥ natka pietruszki na wierzch

Wykonanie:
Mielimy ziarna kuminu (można użyć już zmielonych, ale ja wolę robić to na świeżo).
Warzywa siekamy i wraz z przyprawami wrzucamy do blendera.
Miksujemy na krem.

12 komentarzy:

  1. Wygląda przepysznie. Idealnie trafiłam, bo od kilku dni chodzą za mną buraczki! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wpadłam nigdy na to, żeby buraka połączyć z kuminem :) Ma piękny kolor i jest na pewno wyśmienite - a jakie zdrowe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja to połączenie bardzo lubię :) niedawno do p[racy robiłam zieloną soczewicę z burakami, warzywami i obficie posypałam kuminem - było pyszne

      Usuń
  3. Uwielbiam dania z buraczków, więc na pewno ja zrobię :) świetny wpis!

    OdpowiedzUsuń
  4. ja robie bardzo podobna zupkę, nie dodaje jednak jogurtów, bo nie jadam nabiału, ale tez wychodzi pysznie! tesknie za latem!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Buraka w takim połączeniu smaków jeszcze nie próbowałam - taki trochę koktajl faktycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł. Uwielbiam buraki, chętnie skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie też buraki na tapecie ;) Zupa mega :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękny kolor tej zupy, taki poprawiacz humoru ;) Z jogurtem nie łączyłam jeszcze buraków, ale może smakować ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kolor ma niesamowity! Taką zupe można zrobić w zimie zamiast chłodnika z botwinką:).

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy pomysł! Kolor niesamowity- uwielbiam takie mocne kolory dań :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...