01.01.2017

LEKKA ZUPA NA KAPUŚCIE

Po okresie świątecznym, pełnym ciast, pierogów i pasztetów, pora na coś lekkiego!
Popatrzyłam co mam w lodówce i zrobiłam delikatna zupę warzywną.
Nie jest ona sycąca, więc jesli chcielibyście sie najeść, polecam zjęść ja w towarzystwie ryżu albo upiec kilka grzanek.


Składniki:
♥ 400g białej kapusty
♥ 350g fasolki
♥ duża marchewka
♥ cały por
♥ cebula
♥ 4 łodygi selera naciowego
♥ 2 ząbki czosnku
♥ bulion - użyłam chyba 1,5l , możliwe że więcej
♥ 2 łyżki oliwy
♥ 2 łyżeczki tymianku
♥ kilka listków laurowych
♥ sól, pieprz

Wykonanie:
Warzywa kroimy w średniej wielkości kostkę/plasterki.
W rondlu o grubym dnie rozgrzewamy oliwę, wrzucamy warzywa (ponieważ użyłam mrożonej fasolki, dodałam ją później, razem z bulionem) i smażymy przez kilka minut, mieszając.
Wlewamy bulion, dodajemy przyprawy. Gdy zupa się zagotuje, zmniejszamy ogień i gotujemy przez 20 minut.

14 komentarzy:

  1. Aż zapachniało wiosną! Z przyjemnością wypróbuję przepis, bo bardzo lubię selera naciowego!
    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
  2. Och, selera naciowego nigdy nie dodawałam do zup :-) Czas na próbę !

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyda się coś lekkiego po tych świątecznych, ciężkich daniach. :-)
    Pozdrawiam serdecznie. :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. lekko i smacznie:) Piękna, kolorowa zupa wyszła

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię takie lekkie zupy. Gotowałam podobną właśnie po świętach w ramach detoksu ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo fajna, lekka zupka :) Lubię takie wariacje kulinarne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie od czasu do czasu ma się ochotę na coś lżejszego. Zwłaszcza po świątecznym objedzeniu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zupa wygląda bardzo pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. wspaniała zupa, zdecydowanie moje smaki:)

    OdpowiedzUsuń
  10. ciekawy przepis na smaczną zupkę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Smakowita!
    Zjadłabym.
    Szczęśliwego 2017!

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...