08.02.2017

PLACUSZKI Z MATCHA

Herbata matcha najbardziej smakuje mi jako dodatek do deserów i słodkości, na przykład takich oto placuszków:


Składniki:
♥ szklanka mąki gryczanej
♥ łyżka matcha
♥ szklanka mleka roślinnego
♥ łyżeczka cynamonu
♥ łyżeczka proszku do pieczenia
♥ łyżeczka octu jabłkowego
♥ szczypta soli
♥ olej kokosowy - do smażenia
♥ słodzidło do polania/posypania placuszków - miód, syrop klonowy etc.

Wykonanie:
Łaczymy ze sobą suche składniki, dokładnie mieszamy.
Dodajemy mleko i ocet, miksujemy.
Na patelni rozgrzewamy cienką warstwę oleju i smażymy niewielkie placuszki, aż lekko się zarumienią.
Placuszki polewamy syropem.

Ze względu na użycie mąki gryczanej, kolor wyszedł dość nijaki. Jeśli chcecie by placuszki miały ładniejszy zielony odcień, użyjcie mąki białej (np ryżowej).



13 komentarzy:

  1. Bardzo apetyczne placki. Zjadłabym na śniadanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają niesamowicie, uwielbiam takie przepisy i zawsze chętnie zbieram!

    OdpowiedzUsuń
  3. Takich placków jeszcze nie jadłam :D

    Dee

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przejmuj się kolorem, posypane cukrem pudrem maja swój urok. I pewnie świetnie smakują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja się nie przejmuję, raczej chciałam uprzedzić negatywne komentarze na ten temat - niektórzy nie lubia takich barw na talerzu.
      co do cukru pudru, to nie używam, ale myślę, że można np kolorowymi bakaliami sobie obsypać, albo np polać gorzką czekoladą, opcji jest mnóstwo :)

      Usuń
  5. Zielona herbata - zwłaszcza Matcha - jak widać może dopełnić każdy smak ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda smakowicie, i coś czuje, że na weekend zafunduje sobie to danie:) Tylko bez cukru pudru, bo go nie lubię;/ miód się idealnie nada.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie nie ma cukru pudru :) polałam syropem klonowym, ale z miodem też powinno być pysznie

      Usuń
  7. Muszę wypróbować herbatę matcha, bo już wiele razy zamierzałam ją kupić, ale jakoś zawsze odstraszała mnie cena. Placuszki to świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawdą, często malutkie pojemniczki kosztuja kilkadziesiąt złotych.
      ja ostatnio kupowałam w tk maxx - za 200g zapłaciłam 20zł.

      Usuń
  8. Wyglądają przepysznie!
    Matcha próbowałam jedynie w formie bubble tea w Nowym Jorku, nigdy nie było dane mi spróbować jej w zdrowym stylu ;c

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo smakowity przepis. Chętnie sięgnęłabym po takie placuszki - mniam! :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...