21.02.2017

POMYSŁ NA FASOLKĘ MUNG

Drobna, zielona fasolka bardzo mi posmakowała. Traktuję ją w kuchni jako zamiennik innych roślin strączkowych. Wczoraj wylądowała w daniu jednogarnkowym - curry z warzywami na mleku kokosowym. Według mnie wyszło naprawdę pysznie.
Zaraz naszykuję sobie kolejną porcję do zabrania na obiad do pracy.

przepis-blog-wegański-curry-fasolka-z-warzywami

Składniki:
♥ 100g fasolki mung
♥ marchew
♥ pełna garść jarmużu
♥  2 łodygi selera naciowego
♥  cebula (u mnie czerwona)
♥ 2 ząbki czosnku
♥ 1/4 szklanki mleka kokosowego z puszki
♥ łyżeczka curry
♥ pół łyżeczki kuminu (świeżo zmielonego)
♥ sczypta soli i ostrej papryki

Wykonanie:
Marchewkę i seler siekamy w plasterki, cebulę i czosnek w kostkę.
Wszystkie warzywa za wyjątkiem jarmużu wrzucamy do gotującej się wody.
(woda powinna nieznacznie przekraczac poziom warzyw)
Przyprawiamy.
Gdy fasolka będzie już prawie ugotowana (ok 20min.) dodajemy jarmuż oraz mleko kokosowe - jeżeli w garnku jest za dużo wody, musimy ją odparować. Mleko ma stworzyć gęsty sos.
Gotujemy jeszcze przez chwilę.

11 komentarzy:

  1. kurcze, jakos mi to mleczko kokosowe nie podchodzi ;/ ale moze coś żle przygotowuję? dzięki za inspiracje, znów nabrałam ochoty na carry! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może po prostu nie twój smak,
      ja je moge wyjadac łyżką z puszki i mi smakuje bez żadnego przygotowania.

      Usuń
  2. Uwielbiam takie smaki więc na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie lubię wyłącznie wegańskiego jedzenia, bo lubię mięso, a na dodatek jarmuż zupełnie mnie nie przekonuje... ale muszę przyznać, że na talerzu wygląda to obłędnie! Mniam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jarmuż można czymś zastąpić, a mięso sobie dorzucić.
      Ja jarmuż kocham, jem codziennie :-)

      Usuń
  4. Chętnie wypróbuję, tylko dla siebie, bo niestety moi panowie mają nieco odmienny gust :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. panowie często deklarują, że mają inny gust, ale jak już im się postawi dania pod nosem i spróbują, to nagle biorą dokładki i sami zaczynaja się domagać dań, których podobno nie lubili (a nigdy nie próbowali ...) - przynajmniej ja mam takie doświadczenia :D

      Usuń
  5. Sama fasolka prezentuje się ciekawie. Będę musiała kiedyś ją przyrządzić według własnego przepisu, bo przyprawy, których użyłaś kompletnie mi nie leżą.

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety przepisy fajny, ale u mnie odpada... Nie przekonam się do jarmużu... :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. żaden problem zastąpić jarmuż innym warzywem, nie ma potrzeby sztywno trzymać się przepisów :)
      ja jarmuż uwielbiam, jem co dzień :)

      Usuń
  7. Prosty i przyjemny przepis. Ja też lubię fasolę pod różnymi postaciami. Wypróbuję w najbliższym czasie. Takie dania to idealny obiad do pracy :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...