15.02.2017

SURÓWKA Z KOPREM WŁOSKIM

Chyba nie ma już dnia, żeby jarmuż nie gościł na moim talerzu. Kilka lat temu totalnie się nim zauroczyłam i trwa to do dziś :-)
Jak to zwykle u mnie bywa, w surówkach łącze owoce z warzywami i dodaję bakalie:

wegańska-surówka-fenkuł-jarmuż-blog-przepis

Składniki:
♥ 2 garście jarmużu
♥ pół niedużego kopru włoskiego (fenkułu)
♥ mały granat
♥ 30g orzechów - u mnie mieszanka nerkowców, migdałów, laskowych i pekan
♥ pół łyżki oliwy
sos:
♥ łyżeczka musztardy
♥ łyżka oliwy
♥ 2 łyżki syropu klonowego lub łyżka miodu
♥ pół łyżeczki cynamonu
♥ szczypta soli i pieprzu

Wykonanie:
Liście jarmużu porwałam na małe kawałki, skropiłam je oliwą i porządnie wymasowałam.
Dodałam do nich ziarna granatu, koper pokrojony w paski oraz orzechy.
Połaczyłam składniki sosu i polałam nim surówkę.

7 komentarzy:

  1. Ciekawa propozycja tylko musiałbym wymienić jarmuż na coś innego bo jakoś mi nie podchodzi. Ale resztę składników znam i lubię i często coś z nimi kombinuję. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może jakieś zielsko łgodniejsze w smaku - roszponka albo sałata np

      Usuń
  2. Ciekawa propozycja! Jeszcze nie próbowałam sałatki z fenkułem- czas to zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jeszcze nie miałam okazji próbować kopru włoskiego, ale muszę się w końcu skusić, skoro go polecasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam go w sałatkach z dodatkiem owoców. słodki smak wg mnie bardzo dobrze współgra z koprem

      Usuń
  4. Nigdy nie łączyłam warzyw z bakaliami. Pomysłowa surówka, może spróbuję na niedzielny obiad ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja dodaję bakalie prawie wszędzie. jestem wielką miłośniczką orzechów i suszonych owoców, jem nałogowo ;)

      Usuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...