19.02.2017

ZDROWE "PĄCZKI" W 5 MINUT

Zbliża się Tłusty Czwartek.
Czasy, w których z dumą ogłaszałam, że zjadłam w ciągu dnia 10 pączków, już dawno za mną ;) Jednak nadal uważam, że fajnie takie święto zaakcentować czymś słodkim.
"Pączki", które widzicie na zdjęciu, niewiele mają z pączkami wspólnego, ale są smaczne, słodkie, a ponadto dostarczą kilku składników odzywczych :)


Składniki:
(na 14 kulek)
♥ szklanka suszonych daktyli
♥ szklanka migdałów
♥ szklanka płatków owsianych (najlepiej drobnych, błyskawicznych)
♥ szczypta soli
polewa czekoladowa:
♥ łyżka kakao
♥ łyżka oleju kokosowego
♥ niecała łyżka wody

Wykonanie:
Daktyle zalewamy gorącą wodą i czekamy chwilę aż zmiękną. Odsączamy i rozgniatamy na pastę.
Migdały mielimy w młynku do kawy na mąkę.
Jeśli używamy drobniutkich płatków, nie musimy z nimi nic robić, jeśli normalnych - również je mielimy.
Wszystkie składniki łączymy na jednolitą masę, z której formujemy kulki.
Łączymy kakao z olejem i wodą. Obtaczamy w nich nasze "pączki"

Odsyłam Was jeszcze do moich poprzednich pomysłów na Tłusty Czwartek:
* gryczane klik
* kasztanowe klik

16 komentarzy:

  1. przepis mi się podoba i postaram się go odtworzyć, ale zbyt dobra niestety w kuchni nie jestem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak banalny przepis na pewno Ci wyjdzie! :-)

      Usuń
  2. Idealny czas na przeczytanie Twojego tekstu, na pewno zrobię. :)
    Ciekawi mnie tylko jedna rzecz - gdy juz uformujemy kulki, nie trzeba ich wstawić do lodówki/piernika? W sensie - jakoś tak dziwnie brzmi myśl, że bezpośrednio po uformowaniu i obtaczaniu w kakao, można je jeść ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, od razu do buzi ;)
      Lodówka by się przydała, gdyby w składzie był olej kokosowy - i to też jest dobry pomysł na rozbudowanie powyższego przepisu :-)

      Usuń
  3. Nie lubię pączków, ale te mogą być dobre.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie: http://www.szeptyduszy.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. W tłusty czwartek wolę jednak tradycyjne pączki (chociaż teraz mam w planach upiec je w piekarniku) ale Twoje kulki też wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. klasyczne pączki zrobione w domu też sa pyszne i mnie też zdarza się je robić bez żadnej okazji :)

      Usuń
  5. Genialny przepis, akurat przed tłustym czwartkiem :D Na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepis fajny, ale co jak co pączka to nie zastępuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście :)ale jeśli ktoś będzie miał jedynie apetyt na słodkie, a nie konkretnie na pączka, może spróbować. Zawsze też można zjeść jedno i drugie ;)

      Usuń
  7. super pomysł. uwielbiam zdrowe wersje słodyczy!

    OdpowiedzUsuń
  8. Szybki i smaczny pomysł na przekąskę. SUPER :)

    OdpowiedzUsuń
  9. troszkę jak fit muffinki :) ciekawe

    OdpowiedzUsuń
  10. Smaczne i zdrowe, choć koło pączków to chyba nie stały ;) (poza kształtem). Ale wolę tę zdrowszą wersję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie się zdarza i ochota na tę mniej zdrową i wtedy sobie pozwalam. na szczęście rzadko ma to miejsce ;)

      Usuń
  11. W sam raz na zbliżający się Tłusty Czwartek :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...