19.03.2017

3 POMYSŁY NA RYŻ

Poniższe propozycje inspirowane są kuchnią indyjską.

wegański-ryż


1. RYŻ Z CYTRYNOWĄ NUTĄ

Składniki:
♥ szklanka ryżu
♥ sok z 1 małej cytryny
♥ garść nerkowców
♥ łyżka oleju sezamowego + trochę do smażenia
♥ łyżeczka gorczycy
♥ 1/2 łyżeczki ostrej papryki
♥ łyżeczka curry
♥ 2 łyżeczki startego imbiru
♥ łyżeczka startej kurkumy
♥ odrobina soli

Wykonanie:
Gotujemy ryż.
Nerkowce prażymy na suchej patelni.
Na patelni podgrzewamy olej, wrzucamy gorczycę. Gdy zacznie "strzelać", dodajemy pozostałe przyprawy, smażymy przez chwilę.
Do ryżu dodajemy łyżkę oleju sezamowego, przyprawy, nerkowce, sok z cytryny oraz sól. Mieszamy.

2. RYŻ JOGURTOWY

Składniki:
♥ 1/2 szklanki ryżu
♥ 1/2 szklanki jogurtu ( u mnie sojowy)
♥ 1/2 szklanki mleka (u mnie sojowe - domowe, bez cukru)
♥ pomidor
♥ pół marchewki
♥ pół ogorka
♥ 1/2 łyżeczki papryki
♥ 1/4 łyżeczki gorczycy
♥ łyżka startego imbiru
♥ łyżeczka oleju sezamowego
♥ odrobina soli.

Wykonanie:
Gotujemy ryż.
Odsączamy dobrze z wody, dolewamy mleko. Gdy przestygnie, dodajemy jogurt.
Warzywa ścieramy na tarce/ drobno siekamy, dodajemy do ryżu.
Rozgrzewamy olej na patelni. Najpierw wrzucamy gorczycę, a gdy zacznie "strzelać" dodajemy paprykę i imbir, chwilę smażymy.
Przyprawiamy ryż.

3. KOKOSOWY RYŻ

Składniki:
♥ szklanka ryżu
♥ 1/2 szklanki płatków lub wiorków kokosowych
♥ garść nerkowców
♥ łyżka oleju kokosowego
♥ pół łyżeczki kuminu (ziarna zmieliłam)
♥ pół łyżeczki ostrej papryki
♥ kawałek ok. 2 cm imbiru - przecisnęłam przez praskę do czosnku
♥ szczypta soli

Wykonanie:
Ryż gotujemy. Mieszamy z wiórkami, olejem i przyprawami.
Na suchej patelni prazymy nerkowce i równiez dodajemy je do ryżu..

11 komentarzy:

  1. Uwielbiam kuchnię indyjską! Bardzo często do swoich dań dodaję mleko kokosowe. :) Zdecydowanie, kokosowy ryż skradł moje kubki smakowe :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepisy, uwielbiam ryż, uważam, że można go jeść do wszystkiego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ryż jogurtowy to opcja dla mnie. Kokosu i cytryny moja rodzina by nie zaakceptowała ;)
    Z samą kuchnią indyjską niewiele miałam do czynienia, więc fajnie, że ją w taki sposób przybliżasz.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam ryż w każdej postaci z wielką chęcią wykonam, któryś z Twoich przepisów - zawsze to jakaś nowość w kuchni. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe pomysły:) Lubię ryż, choć ostatnio więcej zajadamy się kaszami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Powiem trak: w moim domu ryż jadamy znacznie częściej niż ziemniaki. Twoje propozycje brzmią bardzo zachęcająco. Nie wiem, jak moje Zaciechy (czytaj: dzieci) zareagują np. na gorczycę czy tarty imbir, ale próbę poczynię na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie dominują kasze i strączki. ryż i ziemniaki spadły na dalszy plan, ale nadal regularnie po nie sięgam i bardzo lubię :)

      Usuń
  7. Kasiu bardzo ciekawe są Twoje propozycje na ryż, bardzo egzotyczne. Lubie takie smaki:).

    OdpowiedzUsuń
  8. Podoba mi się - w okresie kiedy ziemniaki są paskudne zajadam się kaszami i ryzem i czasem brakuje mi pomysłów na urozmaicenie sobie kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jako wielbicielka kokosa z chęcią bym spróbowała trzeciej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystkie trzy to zdecydowanie moje smaki, więc z chęcią wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...