09.03.2017

PIEROGI Z TOFU

Nie umiem lepić ładnych pierogów, ale braki w estetyce zawsze można nadrobić smakiem ;)

wegańskie-pierogi-przepis-blog-tofu
Składniki:
ciasto:
♥ 350g mąki 
♥ gorąca woda (ok 300ml)
♥ 1/4 łyżeczki soli
farsz:
♥ 400g szpinaku
♥ 300g tofu
♥ 60g rodzynków
♥ odrobina cynamonu i gałki muszkatołowej
♥ odrobina soli i pieprzu

Wykonanie:
Szpinak przez chwilę blanszujemy na patelni.
Tofu rozdrabniamy widelcem.
Szpinak odcedzamy z nadmiaru wody, drobno siekamy, łączymy z tofu.
Dorzucamy rodzynki i przyprawy.
Do mąki powoli dolewamy wodę, aby uzyskać konsystencję pozwalającą wyrobić zwarte ciasto. Ugniatamy je aż będzie gładkie, po czym wałkujemy cienki placek.
Wycinamy z niego krążki i na każdy nakładamy farsz, zaklejamy pieroga.
Pierogi wrzucamy na osolony wrzątek i gotujemy kilka minut od wypłynięcia.

9 komentarzy:

  1. Przyznam, że nigdy nie próbowałam tofu:) Ale chyba czas się skusić i posmakować!

    OdpowiedzUsuń
  2. Samo zdrowie plus tradycyjna mączna polska przypawa. Brawo !! za kreatywność.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja również nigdy nie jadłam tofu,a wiem że wiele fajncyh przepisów można z niego zrobić. Pora obiadowa a wiec z chęcią zjadłabym takie pierogi.
    Natalia

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie próbowałam, ale wyglądają bardzo apetycznie. :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ile mniej więcej sztuk pierogów wychodzi z przepisu? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznaję się, że nie policzyłam.... ale nie było ich dużo. Jak ktoś myśli o porcjach do zamrożenia, na pewno trzeba podwoić ilość składników

      Usuń
  6. Wygląda wyśmienicie! Istne arcydzieło :-) Muszę spróbować jak najszybciej. Pozdrawiam i gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  7. toć one wyglądają genialnie! Dla mnie bomba ;)
    Ciekawe jak nadzienie z tofu- jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...