24.03.2017

PLACKI ZE SFERMENTOWANYCH PŁATKÓW OWSIANYCH


Najpierw musicie zapoznać się z tym wpisem: klik , w którym tłumaczę jak sfermentować owsiankę :)
Gdy już przygotujecie słoik z płatkami, odstawcie go na 3 dni. Później zabierzecie się za przygotowanie takich placuszków:


sfermentowana-owsianka-przepis


Skladniki:
♥ szklanka sfermetowanych płatkow (bez nadmiaru wody, odsączone)
♥ nieduża marchewka
♥ kawałek pora - biała część
♥ jajko
♥ przyprawy: tymianek, kumin, kurkuma, sól
♥ łyżka oleju (do smażenia - u mnie oliwa)

Wykonanie:
Marchewkę ścieramy na drobnej tarce, pora drobno kroimy.
Warzywa łaczymy z płatkami, dodajemy jajko, przyprawiamy, mieszamy.
Na patelni rozgrzewamy olej. Smażymy niewielkie placuszki do zarumienienia.

12 komentarzy:

  1. ciekawy przepis ciekawe jakie są w smaku www.adriana-style.com

    OdpowiedzUsuń
  2. o, takiego przepisu jeszcze nie spotkałam ;) pewnie są smaczne

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba się skuszę :) lubie do placków dodawać też kukurydzę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy pomysł :) Muszę kiedyś zrobić takie placki, bo jestem bardzo ciekawa efektu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czegoś takiego jeszcze nie robiłam, a wygląda bardzo smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba jestem trochę konserwatywna i zamknięta na takie nowości, bo gdy czytam "sferementowane" to od razu nie chce tego jeść :P ale chyba niesłusznie, bo placuszki wyglądają niczego sobie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fermentowanie żywności, to żadna nowość, a raczej powrót do korzeni :) nasze prababki fermentowaly więcej niż my :-)

      Usuń
  7. Czegoś takiego nie widziałam jeszcze, ale... pomysł ciekawy i intrygujący :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jeśli chodzi o fermentowanie płatków owsianych to w podobny sposób robi się zakwas na żurek owsiany dla celiaków :-) ale nie przyszło mi do głowy żeby spróbować wykorzystać go na placki . :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny przepis. Łatwy i szybki w wykonaniu - czyli to co najbardziej cenię w gotowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Może to głupie pytanie, ale po co fermentować płatki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla smaku :) smakują zupełnie inaczej niż niesfermentowane. no i tak jak napisałam w podlinkowanym poście, pozbywamy się w ten sposób kwasu fitynowego, co dla niektórych jest istotne

      Usuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...