05.04.2017

FIOŁKOWE MUFFINY leśna wiosenna kuchnia :)

Tegoroczny sezon gotowania na dzikich roślinach jadalnych otwierają muffinki z dodatkiem syropu fiołkowego :-)  Słodkie, puszyste, wilgotne, a przede wszystkim aromatyczne!

Jeśli nie macie możliwości zebrać fiołków (w co nie wierzę, one rosną wszędzie, wystarczy sobie zrobić spacer poza miasto), możecie zastąpić go miodem albo syropem z agawy itp.


Żeby przygotować ciasto, potrzebny nam będzie syrop z fiołków. Jego wykonanie jest banalne. Wystarczy znaleźć fiołki wonne ( oto one: http://www.arthurleej.com/images/V.odorata.jpg ), zebrać chociaż szklankę kwiatów i kupić cukier oraz cytrynę.

SYROP Z FIOŁKÓW                                                   

Składniki:
♥ kwiaty fiołka wonnego
♥ cukier
♥ woda
♥ cytryna
Wykonanie:
Szklankę kwiatów zalewamy szklanką wrzącej wody. Odstawiamy do wystygnięcia czyli na ok 2-3 godziny. Odsączamy kwiaty, a wodę przelewamy do rondla. Wsypujemy szklankę cukru. W tej chwili woda jest niebieska. Zaczynamy wkraplać sok z cytryny i czekamy aż zabarwi nasz syrop na fioletowo :) (wystarczy do tego bardzo mała ilość soku). Podgrzewamy wodę, mieszamy az cukier się rozpuści. Gotowe!

Teraz przechodzimy do przepisu na BABECZKI

Składniki:
♥ 1 1/2 szklanki mąki
♥ 1/4 szklanki syropu z fiołków
♥ 3/4 szklanki jogurtu (użyłam sojowego)
♥ 1/4 szklanki oleju (polecam taki o neutralnym smaku, ja użyłam ryżowego)
♥ łyżka oleju kokosowego
♥ jajko
♥ 2 łyżeczki proszku do pieczenia
♥ 1/2 łyżeczki soli
♥ kwiatki fiołków do dekoracji

Wykonanie:
Łączymy jajko z jogurtem, syropem i olejem, mieszamy.
W drugiej misce mieszamy mąkę z proszkiem do pieczenia i solą.
Łączymy zawartość obu misek.
Napełniamy formy do muffinem ciastem.
babeczki pieczemy w temp. 200c przez 15 minut.
Gdy przestygną, smarujemy je delikatnie olejem kokosowym i przyklejamy kwiatki fiołka (moje wyglądają licho, bo były z dnia poprzedniego).


Przepis na fiołkowe babeczki pochodzi od autorki strony farmfreshfeasts.com 

9 komentarzy:

  1. Czy one będą tak smakowa jak fiołki? Pierwszy raz się z czymś takim spotykam i jestem bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. będą mieć delikatny aromat, nadany przez syrop. W muffinach nie jest mocno wyczuwalny, ale np naleśnik polany syropem ma już mocny fiołkowy posmak :) albo lody z syropem

      Usuń
  2. Jestem bardzo ciekaw jak smakują :) I tak jak pisze Samanta - fiołki ^^ przecież to jest mega ciekawe!

    OdpowiedzUsuń
  3. z fiołkowymi muffinami spotykam się pierwszy raz i muszę przyznać, że z miejsca mnie zaintrygowały:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam zapach fiołków i same fiołki. To dla mnie najpiękniejsze kwiaty. Mam ich mnóstwo w ogrodzie, białe, nakrapiane, fioletowe i szkoda mi ich zrywać chociaż wiem, że są zdrowe, jadalne i pyszne :) Rosną nawet w trawniku tak się rozsiewają a ja to kocham :) Kiedyś piłam fiołkową, francuską nalewkę była pyszna...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nalewki nie miałam okazji skosztować! już sobie wyobrażam ten wspaniały aromat ...

      Usuń
  5. A masz może pomysł gdzie ewentualnie zdobyć tski olejek fiołkowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli nie chcesz robić sama, to znajdź kogoś (np na grupach, forach zielarskich) kto robi takie rzeczy i chciałby odsprzedać buteleczkę. W sklepach nie znajdziesz ;)

      Usuń
  6. nie wpadłabym na to, że można zrobić babeczki z fiołków ;)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...