24.04.2017

KISZONE BURAKI Z KAPUSTĄ

Komu znudziła się kiszona kapusta z marketu, niech samodzielnie zrobi urozmaiconą wersję. Mało pracy, a smaczne efekty.

Składniki:(na 1 l. słoik)
♥ pół małej główki czerwonej kapusty
♥ burak
♥ 5cm kawałek imbiru
♥ sól
♥ przegotowana ciepła woda

Wykonanie:
Kapustę drobno siekamy, buraki kroimy w słupki.
Imbir kroimy w plasterki.
Wszystko wkładamy do słoika, mocno upychając.
Przygotowujemy solankę:
W wodzie rozpuszczamy sól - soli powinno być 1,5-2% w stosunku do wagi produktów,
np 800g kiszonki  x  0.02 = 16g soli
Zalewamy warzywa, tak aby była nad nimi warstwa solanki. Dodatkowo na wierzch możemy wepchnąć cały liść kapusty, aby mieć pewność, że kawałki warzyw nie wypłyną na wierzch. Słoik szczelnie zakręcamy.
Po kilku dniach zaczynamy próbować, czy warzywa już się ukisiły.

Ze względu na posmak, który daje imbir, kiszonka fajnie komponuje się z ryżem.

7 komentarzy:

  1. I już wiem, co oprócz kiszonych ogórków, znajdzie się jeszcze kiszonego w tegorocznych słoikach! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie sądziłem, że to takie proste :D Zwykle kupuję w sklepie, ale różnie smakuje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo proste i daje nieskończone możliwości tworzenia własnych mieszanek smakowych :) ja często jednego dnia nastawiam kilka różnych słoików, a później na dłuższy czas mam spokój. tylko się zajadam :)

      Usuń
  3. Lubię kiszone buraki i chętnie je jem jak mi zostają z zakwasu buraczanego. W jakiejś starej książce o oszczędnym gotowaniu widziałam bigos z kiszonych buraków!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o proszę, czuję że taki bigos by mi zasmakował :)

      Usuń
  4. Super pomysł, do tej pory miałam w głowie albo kiszone buraki, albo kiszona kapusta, a tu proszę! Przecież połączenie może być pyszne!

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...