02.04.2017

ZUPA Z BATATÓW

Zupa powstała spontanicznie z końcowek różnych produktów - głównie chodziło o zużycie otwartego soku pomidorowego ;).

Składniki:
♥ 700g batatów
♥ 3 szklanki soku pomidorowego
♥ 1 1/2 szklanki bulionu
♥ cebula
♥ 3 ząbki czosnku
♥ 2cm kawałek imbiru
♥ kilka łyżek masła orzechowego (można pominąć)
♥ kilka łyżek natki (można pominąć)
♥ łyżka oleju

Wykonanie:
Cebulę kroimy w kostkę, smażymy na oleju do zeszklenia, pod koniec dodając posiekany czosnek.
W garnku doprowadzamy do wrzenia bulion wraz z sokiem.
Wrzucamy bataty pokrojone w kostkę, cebulę, imbir (przeciśnięty przez praskę lub starty).
Gotujemy aż bataty zmiękną - trwa to ok 10 minut.
Połowę zupy miksujemy blenderem i wlewamy spowrotem do zupy niezmiksowanej.
Po przelaniu do misek, na wierzch dajemy keks masła orzechowego, posypujemy natką.

Zachęcam również do spróbowania tej wersji zupy ze słodkich ziemniaków: http://kasiasarna.blogspot.com/2016/03/kremowa-zupa-z-batatow.html

5 komentarzy:

  1. Ostatnio dodałam garstkę batatow do zupy warzywnej i smakowała mi z tym dodatkiem. Z taką ilością musi być petarda ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo interesujący przepis. Uwielbiam zupy a Twoja z batatami zapowiada się interesująco i przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zjadłabym, chociaż nie próbowałam jeszcze batatów w zupie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszce nigdy nie próbowałam batatów, a dzisiaj trafiłam na takie fajne przepisy z ich wykorzystaniem, że coś czuję, że wreszcie ich spróbuję. Zupa genialna:)!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurcze, jeszcze n8gdy nie przygotowałam niczego z batatami. Fajny sposób na wykorzystanie resztek

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...