21.04.2017

ZUPA Z KORZENIA PIETRUSZKI

Pietruszka jest częstym składnikiem bulionu warzywnego, natomiast rzadko traktuje się ją jako bazę całej zupy. Warto to zmienić, bo efekty takich eksperymentów wychodzą udanie :)
Jak możecie się domyśleć, zupa ma dość słodki charakter (podkręca go dodatkowo dodatek jabłka), ale nie jest to smak przesadzony.



Składniki:
♥ 3 spore pietruszki
♥ ziemniak
♥ cebula
♥ 3 ząbki czosnku
♥ nieduże jabłko
♥ 3-4 szklanki bulionu
♥ łyżka soku z cytryny
♥ łyżka oliwy
♥ łyżeczka kolendry
♥ łyżeczka curry
♥ łyżeczka  kuminu
♥ sól, pieprz do smaku

Wykonanie:
 Cebulę oraz pietruszkę kroimy w kostkę.
Wrzucamy je na rozgrzaną oliwę. Po kilku minutach dodajemy drobno posiekany czosnek..
Smażymy jeszcze przez chwilę i zalewamy bulionem.
Wrzucamy pokrojonego ziemniaka i jabłko, przyprawy. Doprowadzamy do wrzenia.
Gotujemy na małym ogniu 15 minut.
Połowę zupy blendujemy i łączymy ją z częścią niezmiksowaną.
(oczywiście można zblendować całość, ale ja lubię, gdy w zupie mam kawałki warzyw)

6 komentarzy:

  1. Coś dla mojego synka, który uwielbia pietruszkę. Wcina nawet na surowo 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Z przyjemnością zrobię te zupkę ! <3 Jabłko mnie tam niezwykle zachęca ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dodałabym marchewkę. Jakoś zupa bez marchewki zawsze wydaje mi się niepełna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też do większości zup ja dodaję :) ale tutaj chciałam czysty smak pietruszki

      Usuń
  4. Wielką fanką pietruszki nie jestem, ale na taką jej wersję chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...