01.05.2017

KASZA JAGLANA ZAPIEKANA NA SŁODKO

Wczoraj na śniadanie zrobiłam bardzo smaczną i bardzo prosta jaglankę. Uważam, że wszelakie owsianki itp lepiej smakują zapiekane, więc gdy mam na to czas, zawsze włączam piekarnik.

weganskie-sniadanie-jaglanka


Składniki:
(na 1 porcję)
♥ duże jabłko
♥ 60g kaszy jaglanej
♥ 12 suszonych daktyli
♥ 2 łyżki płatkow migdałowych
♥ 1-2 łyżki płatkow owsianych
♥ 1/4 szklanki wody
♥ łyżeczka cynamonu

Wykonanie:
Daktyle moczyłam 10 min. w gorącej wodzie.
Jabłko starłam na najdrobniejszych oczkach tarki.
Do miski wsypałam kaszę, płatki owsiane, cynamon, jabłko oraz daktyle (odsączone z wody i rozgniecione na gładką masę), cynamon. Dolałam wodę i wymieszalam.
Masę przełożyłam do formy, posypałam skruszonymi płatkami migdałowymi i piekłam w 200c przez godzinę.

18 komentarzy:

  1. W takiej wersji jeszcze nie jadłam jaglanki! Muszę koniecznie wypróbować :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis, na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A czy kaszę jaglaną również gotujemy zanim zaczniemy ją piec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie :)
      tzn można tak zrobić, ale wtedy wyjdzie już trochę inne danie. ja wolę tutaj zapiec kasze niż ugotować

      Usuń
  4. Super przepis! ;)
    Zapraszam do siebie - www.jedzrosliny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny i zdrowy pomysł na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda bardzo apetycznie 😃

    OdpowiedzUsuń
  7. Kasza jaglana bez gotowania? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tutaj gotowanie jest zbędne, ona się upiecze, a wodę wchłonie z soku puszczonego przez jabłka :)

      Usuń
  8. Wygląda bardzo smakowicie, chyba zrobię podwójną porcję ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ach, ach, dodam sobie link do Ciebie, bo potrzebuję wsparcia w urozmaiceniu mojego menu, jestem tuż po głodówce dr Dąbrowskiej i na nowo odkrywam pożywianie się <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Kochamy kaszę jaglaną :) twoja propozycja bardzo smakowita :) Na pewno zagości u nas na stolę

    OdpowiedzUsuń
  11. Zawsze, kiedy robię, gotuję kaszkę jaglaną to robi się z niej totalna paćka i papka. Potem nikomu nie smakuje. Więc może spróbuję zapiec, jak w Twoim przepisie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. żeby kasza była ugotowana na sypko, najpierw trzeba ją przelać wrzątkiem - to wystarczy :) no i oczywiście pilnować, żeby nie rozgotować.

      Usuń
  12. Na śniadanie to może niekoniecznie, bo nie przepadam za śniadaniami na słodko, ale na podwieczorek czemu nie, bo brzmi pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeszcze nigdy nie jadłam kaszy jaglanej w postaci zapiekanej. Jakie będą proporcje na 3 osoby?

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszność:) Podoba mi się przepis. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam kasze jaglana! jest super i na slodko i na slono. Nie probowalam jeszcze jej zapiekac. takze zapisuje i przepis i bloga!

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...