10.05.2017

KOTLECIKI Z POKRZYWY prosty przepis

Pokrzywa to moje ukochane zielsko. Jest według mnie smaczniejsza niż np. popularny szpinak czy jarmuż ( które też lubię :) ).
Rzadko smażę kotlety, ale ostatnio zrobiłam wyjątek.

wegańskie-kotlety
Składniki:
♥ 200g pokrzywy (najlepiej samych liści, ale przy młodej pokrzywie, łodygi nie przeszkadzają :) )
♥ kawałek pora (ok 12cm)
♥ 2 ząbki czosnku
♥ 60g płatków owsianych (lub mąki owsianej)
♥ sól i pieprz

Wykonanie:
Płatki owsiane zmieliłam w młynku do kawy na mąkę.
Pora i czosnek drobno posiekałam, podsmażyłam, aż się zarumieniły.
Pokrzywę blanszowałam przez kilka minut. Odsączyłam ją na durszlaku z wody, drobno posiekałam.
Wymieszałam wszystkie składniki i ulepiłam niewielkie kotleciki.

Pokrzywa smażona na maśle, nabiera posmaku ryby :) tak więc jeśli jakiś wegetarianin chce sobie zrobić rybne kotlety, polecam tak je usmażyć. Na olejach roślinnych też oczywiście można, ale nie uzyskamy rybiego aromatu - co kto woli :)

15 komentarzy:

  1. Bardzo lubię herbatę z pokrzywy, ale kotletów jeszcze nie widziałem. Świetna inspiracja!
    Bardzo ciekawe, co piszesz odnośnie "posmaku ryby" - masło wprawdzie jest pochodzenia zwierzęcego, ale jest część wegetarian, którzy nie jedzą stricte mięsa, ale nabiał, masło itp. stosują, więc bardzo ciekawa sugestia. Takie "smaczki" zawsze mile widziane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja generalnie unikam nabiału i po masło sięgam niezwykle rzadko - kotlety z pokrzywy są właśnie takim wyjątkiem

      Usuń
  2. O kurczątko! :D Nie przyszło mi nawet do głowy, że można pokrzywę też jeść :D
    Dzięki za ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz się spotkałam z takim wykorzystaniem pokrzyw! Z pewnością smaczne, a jakie kreatywne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za ten przepis kochana :) Apetycznie wygląda, u mnie pokrzywa w ogrodzie ma nawet swoje miejsce i jest traktowana jako zioło. Niektórzy myślą że to chwast i pytają dlaczego nie wyrywam pokrzywy z ogródka a ja na to, że ona ma tu swoje miejsce od lat ;)Dziwne bo jeśli chodzi o herbaty to kupują suszoną i piją a boją się używać znacznie zdrowszej, pewniejszej, nie pryskanej, czystej z ogródka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie też dziwi ten strach przed samodzielnym zbieraniem ziół, zwłaszcza, że pokrzywy nie da się z niczym pomylić, bo tylko ona parzy :D a moze ludziom po prostu się nie chce ...

      Usuń
  5. Wow ! Cóż to za bomba witaminowa :)napary z pokrzywy są mi znane, o kotletach pierwszy raz słyszę. Człowiek się uczy całe życie. Super innowacyjny przepis moje gratulacje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pojęcia nie miałam że można dodać pokrzywę do potraw. Dziękuję <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam zapach i smak pokrzywy! Na ogół używam ją do różnych sosów. Chętnie wypróbuję kotleciki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nawet nie wiedziałam, że można stworzyć coś takiego z pokrzywy :O Do tej pory to jedynie kojarzyła mi się z herbatą ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny przepis :) Skuszę się, ale usmażę na olejach roślinnych ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo mnie zaskoczyłaś tym przepisem. Kotleciki z pokrzywy? Bardzo jestem ciekawa smaku.

    OdpowiedzUsuń
  11. Od czasu bycia wege (czyli jakieś 15 lat) widziałam juz rożne warzywne wariacje na temat kotletów, ale pokrzywą mnie zaskoczyłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwszy raz czytam przepis na kotleciki z opkrzywy ;) Super pomysł! ;***

    http://mobilny-swiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...